Gå til innhold

ny zalman viftestyring som ikke virker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det her skal da være plankekjøring

1. putt en molex inn i viftestyringen

2. putt viftene inn i kontaktene på viftestyringen (de skal bare være koblet der)

3. ikke putt kontakten fra psu som sier hvor fort vifta der spinner inn i viftestyringen (det er ikke noe poeng)

4. sett alle knappene på maks og fyr opp pcn

5. juster viftene etter støynivå og temperatur

ok har jo tom testet denne http://overklokking.no/annet/zalman_mfc1/index.html

har du koblet riktig? den kan jo være doa (selv om det virker litt rart)

Lenke til kommentar

Du trenger vel bare koble strøm og viftene til viftestyringa. veit ikke åssen det er med din viftestyring men testa en aerocool gatewatch og i manualen stod det at hvis viftene hadde egen hastighets regulator var det ikke sikkert det gikk så bra..

edit: på tegninga di ser det ut som du henter strøm til viftene rett fra strømforsyninga, det blir feil.

Endret av BKB
Lenke til kommentar

tok ut kontakten fra 120 mm vifta nå, men da bare mister den kraften selv om den er kobla til viftestyringa...

Mwn tror jeg fant feilen nå...

se på tegningen, den gule ledningen er den eneste som er koblet på viftestyringa så i utgangspunktet er det ingen strøm å regulere...

hva kan jeg gjøre med dette?

post-25-1127586937_thumb.jpg

Lenke til kommentar
tok ut kontakten fra 120 mm vifta nå, men da bare mister den kraften selv om den er kobla til viftestyringa...

Mwn tror jeg fant feilen nå...

se på tegningen, den gule ledningen er den eneste som er koblet på viftestyringa så i utgangspunktet er det ingen strøm å regulere...

hva kan jeg gjøre med dette?

Du kan klippe over de to ledningene på 4pin molexen, og koble det til den tre-trinns bryteren på styringa...

Den "gule ledninga" kan du plugge i HK, evt annen vitestyring for å vite viftehastighet...

Du kan også kjøpe en 4pin til 3pin overgang... Men men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...