Abruzzi Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 <?php $form_ =<<<php <h2>» Kontakt!</h2> <form name="kontakt" action="" method="post"> <input style="padding:3px; border:1px solid #3894C3;" type="text" name="navn" /> navn<br /> <div style="margin-bottom:5px;"></div> <input style="padding:3px; border:1px solid #3894C3;" type="text" name="epost" /> epost<br /> <div style="margin-bottom:5px;"></div> <textarea style="padding:5px; border:1px solid #3894C3;" name="melding" rows="5" cols="40"></textarea><br /> <input type="hidden" name="sjekk" value="ok" /> <a style="text-decoration:none; font-size:150%; font-weight:bold;" href="?run_js" onclick="document.kontakt.submit();return false">Send</a><br /> <br /> <em style="font-size:80%">Script av <a href="http://me1nhold.com">Christian Meinhold</a></em> </form> php; if($_POST["sjekk"] == "ok"){ $navn = (stripslashes($_POST["navn"])); $epost = (stripslashes($_POST["epost"])); $msg = (stripslashes($_POST["melding"])); $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $epost_sjekk = ereg("^[^@ ()$#><;%*?&+='\{}æøåÆØÅ]+@[^@ ()$#><;%*?&+='\{}æøåÆØÅ]+\.[^@ ()$#><;*%?&+='\{}æøåÆØÅ\.]+$", $epost); if($_COOKIE["epost"] == "ok"){ echo('<strong>Du kan kun sende en epost til meg hvert tiende minutt.</strong>'); exit; } elseif(empty($navn)){ echo('<strong>Navnet ditt må fylles ut.</strong><div style="margin-bottom:10px;"></div>');} elseif(empty($epost)){ echo('<strong>Epost adressen din må fylles ut.</strong><div style="margin-bottom:10px;"></div>'); } elseif($epost_sjekk == FALSE){ echo('<strong>Epost adressen din er ikke gyldig.</strong><div style="margin-bottom:10px;"></div>'); } elseif(empty($msg)){ echo('<strong>Du må skrive en melding.</strong><div style="margin-bottom:10px;"></div>'); } else{ // Her ligger en mulighet for å bruke en spambeskyttelse via cookies. # setcookie("epost", "ok", time()+600); (mail("[email protected]", "me1nhold.com automatisk e-post", "Fra: $navn\nEpost: $epost\nIP: $ip\n\n$msg")); echo(' <strong>Eposten ble sendt!</strong><br /> Du vil få svar så snart som mulig. Under følger en kopi av meldingen som ble sendt:<br /> <br /><div style="border:1px solid #D9D9D9; padding:10px; margin-bottom:25px;"> '); echo(" Fra: $navn<br />Epost: $epost<br />IP: $ip<br /><br />$msg "); echo('</div>'); } } else echo($form_); ?> I linje nr. 2 ($form_ =<<<php ) får jeg beskjed om at det er en feil. http://www.kongespill.com/blogg/kontakt.php Hva må jeg rette på? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Prøv med: $form_ = <<<php (Uten mellomrom i slutten og mellomrom etter =... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Har hatt problemer med heredoc (<<<navn)-tingen når jeg har inkludert filen som bruker heredoc før. Kanskje det er derfor? Fordi du har brukt ett includescript e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå