vegge Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Logget som vanlig inn på mother.netcom.no og skulle sende en sms. Så kommer det opp en boks om at jeg ikke har flere gratismeldinger igjen (selv om jeg ikke har brukt mer enn 5 stk siste måned(!)) Fikk spørsmål om å betale for noen ekstra sms, men skjønte ikke noe... Å betale for å sende sms på Internett er ikke aktuelt. Har virkelig mother begynt å ta betaling, eller er det jeg som tuller? Coolsms har også begynt å ta betalt... Noen andre bra steder? Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Nå er det bare 50 gratis pr mnd, deretter 79øre pr sms. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ja, det hadde jo vært greit om tjenesten var reklamefinansiert. Men det er vel tvilsomt at reklame kan gi nok inntekter til å finansiere tekstmeldinger. Dessuten er systemet nå lagt opp slik at dem med Mother-abonnement får fordeler andre mobilbrukere ikke får. Det er et strategisk grep Netcom har gjort, og det er sikkert ikke dumt, forretningsmessig.. Synd? Javisst... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Finnes det noen gratis alternativer? Eurobate vet jeg om men de suger litt... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 20:44, bok2 skrev:og det er sikkert ikke dumt, forretningsmessig.. Vel, tror mange tidligere trofaste planit/mother brukere kommer til å slutte å bruke sidene (tidligere brukte jeg siden hver dag, nå er jeg bare innom en gang i blant for å se om jeg har fått flere meldinger eller noe har endret seg). De kunne sikkert latt brukere betale et visst beløp for å ha samme tjenesten som tidligere.. Det burde være mye billigere enn å sende fra mobil, det koster sannsynligvis ikke like mye å sende fra internett -> mobil som fra mobil -> mobil. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Jeg er enig med deg i det siste, dette med at det burde vært langt rimeligere å sende fra internett. Men jeg vil anta at termineringskostnadene ikke er helt ulike ved å sende meldinger fra internett kontra telefon, slik at en viss sammenheng vil det alltid være. Når det er sagt, teleoperatørene tjener grovt på SMS, så prisnivået i Norge burde vært minst 50% lavere enn det det pr. i dag er. Men så til den forretningsmessige avgjørelsen: Greit at en del brukere forsvinner. Men dem som forsvinner har ikke generert inntekter for Netcom, eller i hvert fall i svinnende liten grad. Dem som nå er igjen vil faktisk tilføre Netcom inntekter. Det er DER en finner forskjellen som til syvende og sist KAN gjøre dette til et meget smart trekk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå