Gå til innhold

Slette CSS fra flere sider med en enkel funksjon?


Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Er det mulig å slette CSS fra flere sider med en enkel funksjon, i tilfelde hvordan?

Har et prosjekt med 10-15 sider, og jeg vil gjerne fjerne et Style Sheet fra alle sidene, i stedet for å gå inn i alle ogen hver.

 

Ønsker heller å legge til det samme og/eller evntuelt nye/redigerte styles med

"@import "mitt_nye.css";"

 

 

:thumbup: Shonah

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åh....er det bedre? Liker litt den ryddigheten når det blir flere sheets i et prosjekt.

 

 

Veldig dårlig formulert. Liker å lage et CSS som jeg bruker til å importere de jeg vil bruke...der ligger ryddigheten da etter min mening. Endringer på et av styles'ene endrer da som kjent utsendet og oppførselen på hele siten

 

f.eks.

<link rel="stylesheet" href="css/screen.css" type="text/css" media="screen">

<link rel="stylesheet" href="css/print.css" type="text/css" media="print">

 

 

screen.css blir f.eks

 

@import "base.css";

@import "navigering.css";

@import "farger.css";

@import "rammer.css";

@import "fonts.css";

@import "tweak.css";

@import "bilder.css";

@import "fixedWidth.css";

osv. osv.

 

<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" media="all" /> importerer vel alle styls'ene som ligger i katalogen.....eller?

 

 

:thumbup: Shonah

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Altså, slik jeg sa over inkluderer "style.css". Slik som du vil gjøre det blir jo bare et j*vla (sorry) rot, siden du har en css-fil for hvert element liksom. Dette vil kun lønne seg om du har noen kilometer med css, men for en vanlig hjemmeside er det like så greit å putte alt i en css-fil og inkludere den.

Lenke til kommentar

"Excessive stylesheets can lead to a huge increase in the size of your webserver's logs. Every page hit means 8 CSS files need to also be accessed. That's a total of 9 requests per page load. Be nice to your webserver"....sitat Ruthsarian.

 

Tror jeg skjønner hva han mener her....men noen som har en norsk oversettelse?

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
"Excessive stylesheets can lead to a huge increase in the size of your webserver's logs. Every page hit means 8 CSS files need to also be accessed. That's a total of 9 requests per page load. Be nice to your webserver"....sitat Ruthsarian.

 

Tror jeg skjønner hva han mener her....men noen som har en norsk oversettelse?

 

 

:thumbup: Shonah

Blir som jeg sa; når du har flere CSS-filer blir det flere filer å lete gjennom.

 

Hvis du har 8 CSS-filer så må browseren din sende minst 9 forespørsler mot webserveren, istedenfor 2 forespørsler hvis du putta alle de 8 CSS-filene i en fil ;)

Lenke til kommentar
Blir som jeg sa; når du har flere CSS-filer blir det flere filer å lete gjennom. Hvis du har 8 CSS-filer så må browseren din sende minst 9 forespørsler mot webserveren, istedenfor 2 forespørsler hvis du putta alle de 8 CSS-filene i en fil

 

Ok...ja da er jeg med...takker!

 

:thumbup: Shonah

Endret av Shonah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...