Gå til innhold

Ultraportabel bærbar, noen med forslag/erfaringer?

OleJ

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ultraportabel bærbar. Har fra før en tundra 1557, men denne blir for stor og tung til at jeg gidder å dra den med noe sted.

Har funnet fram tre kandidater foreløpig:

Toshiba Portégé R200 (evt utgåtte?? R100)

Asus S5A

Dell X1

Krav jeg stiller:

Liten i format (absolutt maks tykkelse er 3 cm, helst tynnere)

Maks 12"/12.1" skjerm

Stillegående

Maks vekt 1.3 - 1.4 kg

rundt 12 000 kr.

cd/dvd bør være eksterne

Generelle spesifikasjoner har ikke så mye å si.

Jeg aner ikke hvor jeg får kjøpt toshibaen, og heller ikke hvor mye den koster. Er det noen her som veit? Jeg tar også imot erfaringer fra folk som har eller har hatt en av disse maskinene. Jeg er også åpne for forslag til andre maskiner som tilfredsstiller kravene mine (liten/lett/tynn).

Endret av OleJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei OleJ

Jeg kan varmt anbefale deg Fujitsu-Siemens Lifebook P7010. Har den selv, og den fungerer supert ! Flott størrelse, flott design og topp batterikapasitet.

Se din side sin test her :

http://www.dinside.no/php/art.php?id=114058

PS: Er ikke enig i dinside sin omtale av batteri og støy. Jeg så akkurat to stk 2 timers filmer på flyet uten mellomlading på ett fulladet batteri.

Lenke til kommentar
Hei OleJ

Jeg kan varmt anbefale deg Fujitsu-Siemens Lifebook P7010. Har den selv, og den fungerer supert ! Flott størrelse, flott design og topp batterikapasitet.

Se din side sin test her :

http://www.dinside.no/php/art.php?id=114058

PS: Er ikke enig i dinside sin omtale av batteri og støy. Jeg så akkurat to stk 2 timers filmer på flyet uten mellomlading på ett fulladet batteri.

den koster mye spenn da.. .han har 12k

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hvorfor ikke sjekke ut Kemplar. Der kan du finne en del snop til rundt 12000 som er mye mindre enn de nevnte. Selv har jeg Panasonic R4 og er storfornøyd, den er vel litt større enn et A5 ark og veier 999g :cool: Den er litt tykkere enn 3cm på det tykkeste men har en vannvittig bra batteritid. For meg er det tre ting som teller, vekt, størrelse og batteritid.

Med moms tipper den over 12000, men hvis du Fedexer den så har du en ganske stor sjanse til å slippe tollbehandling :whistle: I alle tilfeller ville jeg sagt den var verdt pengene. Skal du tilfeldigvis til Tokyo så koster den i overkant av 8500 spenn.

Blir det for tungvint går du for Dell X1 som er en tweaket Samsung Q30 -super maskin det også og så har du supporten fra Dell. Men den er svææær da ;)

Edit:Glemte det beste: Ingen andre som har maken pluss at det står japsetegn på alle tastene :w00t:

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...