hylo Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hei igjen. Nå får jeg snart stipend, og dermed skal det konsumeres nytt headsett, ettersom at Ultrasone HFi 650 settet mitt begynner å bli rimelig ødelagt og slitt. Jeg kunne tenkt meg en morsom og leken type, helst lukket. Ettersom at jeg ikke har erfaring med åpne headsett, vet jeg ikke hva bør velge. - Åpne eller lukkede headsett? Det er et dilemma, det. Liten impedans hadde heller ikke gjort noe. De skal brukes til bærbar spiller. Lurer på om Grado (vet det er åpent), Beyerdynamic, Sennheiser eller et par nye Ultrasone er noe å gå for. Vet ikke helt hva som vil lønne seg, med tanke på lyd/pris. Vil ha god lyd, som ikke dreper lommeboka. Takker for seriøse svar. Mvh Lars. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Har grado selv, og de er ikke noe særlig og ha på seg.. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Har grado selv, og de er ikke noe særlig og ha på seg.. Det er veldig individuelt, men hvor kjøpte du de? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Stereofil har mye grado Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kjøpte mine på Akers mic Lenke til kommentar
JensL Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Grado er dessverre veldig overpriset i Norge. Tar man den amerikanske prisen, legger til moms og frakt, er man såvidt kommet halvveis til den norske prisen. Grado er sikkert bra, men ikke verdt prisen i Norge/Europa. Hvis du har greid å slite ut en Ultrasone HFI650, burde du vurdere et annet, mer solid design. Da er Beyerdynamic vanskelig å slå. F.eks. DT770-80 Pro er et av de mest solide hodetelefonene på markedet, og låter kjempemorsomt også. DT770 drives rimelig greit av MP3-spillere, selv om det kanskje ikke er ideelt. Et par alternativer kan være Sennheiser HD25-1 og HD25-SP1. Prisene ligger på henholdsvis 2.000,- og 1.200,-. De er nesten like, forskjellene er stort sett hodebøylen og lydkvaliteten. De demper meget bra, og er enkelt og solid bygd. Passer utmerket til MP3-spillere. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Grado er dessverre veldig overpriset i Norge. Tar man den amerikanske prisen, legger til moms og frakt, er man såvidt kommet halvveis til den norske prisen. Grado er sikkert bra, men ikke verdt prisen i Norge/Europa. tenkte på det samme, leste denne testen over et par hodetelefoner, ogs så jeg prisen nederst; Beyerdynamic DT 231 - $89 USD Sennheiser HD 497 - $69.95 USD Grado SR60 - $69 USD (og dette er priser fra 2003) bestillte meg nettopp Beyerdynamic DT 231 for 366,- mens Stereofil tar 1248,- for Grado SR60.. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nå leker jeg meg litt, men her er de jeg skal kjøpe snart.. Mine trofaste og gamle akg-301 røyk nettopp, så nå må jeg nok ha disse.. Og til bærbar vet jeg ikke, måtte bare gi et innspill... Ser fete ut gjør dem og.. AKG k-701 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå