Gå til innhold

Skal ha headsett. - Prisklasse 1000 - 2300,-.

hylo

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Nå får jeg snart stipend, og dermed skal det konsumeres nytt headsett, ettersom at Ultrasone HFi 650 settet mitt begynner å bli rimelig ødelagt og slitt. Jeg kunne tenkt meg en morsom og leken type, helst lukket. Ettersom at jeg ikke har erfaring med åpne headsett, vet jeg ikke hva bør velge. - Åpne eller lukkede headsett? Det er et dilemma, det. Liten impedans hadde heller ikke gjort noe. De skal brukes til bærbar spiller.

Lurer på om Grado (vet det er åpent), Beyerdynamic, Sennheiser eller et par nye Ultrasone er noe å gå for. Vet ikke helt hva som vil lønne seg, med tanke på lyd/pris. Vil ha god lyd, som ikke dreper lommeboka.

Takker for seriøse svar.

Mvh

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grado er dessverre veldig overpriset i Norge. Tar man den amerikanske prisen, legger til moms og frakt, er man såvidt kommet halvveis til den norske prisen.

Grado er sikkert bra, men ikke verdt prisen i Norge/Europa.

Hvis du har greid å slite ut en Ultrasone HFI650, burde du vurdere et annet, mer solid design. Da er Beyerdynamic vanskelig å slå. F.eks. DT770-80 Pro er et av de mest solide hodetelefonene på markedet, og låter kjempemorsomt også.

DT770 drives rimelig greit av MP3-spillere, selv om det kanskje ikke er ideelt.

Et par alternativer kan være Sennheiser HD25-1 og HD25-SP1. Prisene ligger på henholdsvis 2.000,- og 1.200,-. De er nesten like, forskjellene er stort sett hodebøylen og lydkvaliteten. De demper meget bra, og er enkelt og solid bygd. Passer utmerket til MP3-spillere.

Lenke til kommentar
Grado er dessverre veldig overpriset i Norge. Tar man den amerikanske prisen, legger til moms og frakt, er man såvidt kommet halvveis til den norske prisen.

Grado er sikkert bra, men ikke verdt prisen i Norge/Europa.

tenkte på det samme, leste denne testen over et par hodetelefoner, ogs så jeg prisen nederst;

Beyerdynamic DT 231 - $89 USD

Sennheiser HD 497 - $69.95 USD

Grado SR60 - $69 USD

(og dette er priser fra 2003)

bestillte meg nettopp Beyerdynamic DT 231 for 366,- mens Stereofil tar 1248,- for Grado SR60..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...