Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke spilt av videofiler! HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk ikke spilt av videofiler på min PC. Prøvde å avinstalere alt som hadde med codec'er og avspillingsprogrammer, men ingen ting hjalp. Det som skjer er at programmet åpner filene, men klarer ikke å vise noe bilde. Maskinen bruker 99% av systemresurssene og låser seg etterhvert.

Prøvde til slutt å formatere hele windowsdisken min, men det hjalp ikke i det hele tatt. Eneste som er instalert på maskinen er

- windows XP, med SP2

- Photoshop CS2

- Itunes

- 3D studio MAX 7.0

- Flash MX

Har prøvd med foskjellige codecer men selv om jeg har riktig så hjelper det ikke.

Noen som har vært borti lignende?? Kan det være en hardwarefeil på hovedkortet??

Trenger Hjelp!!

mvh

Ole Jakob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har dette skjedd etter at du prøvde å spille av en spesiell avi-fil, eller er det generelt for alle filene? Dette med den store ressursbruken lyder kjent. Etter at jeg gjorde følgende, hjalp det ihvertfall på ressursbruken, men jeg fikk fortsatt ikke spilt av den avi-filen det gjaldt:

1. Open up regedit

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Lenke til kommentar

Gjelder alle video filer. Første gang meg merket det var fakstik når jeg skulle spille av quiktime fil fra apple.com..

Skal prøve tipset dit. men om ikke jeg får spilt av filer uansett så hjelper det lite :(

Prøvde å instalere windwos enda en gang. Når jeg spiller av filene uten å ha noen form for codecer inne så kommer lyde greit. men med en gang jeg legger inn den riktige codecen så henger alt seg. er akuratt som den ikke klarer å vide levende bilder ?

snifs.. jakob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...