VegardStr Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Gjengene i sylinderen min er gåen. (TSX) Her et lite problem med sylinderen min, "Gjengene" er vekke, der eg skal feste eksos røret. Har lite lyst til å Gjenge oppigjenn en gang til, siden eg har gjort det tidligere (1.5 år siden), og kan ikkje drive å gjenge opp igjenn hele tiden. Då blir jo hullet større og større og større... Prøve i går en løsning som eg trodde kom til å gå, Brukte en skrue uten hode, og stappen den inn. (når den har komt gjennom, så kan du se skruven fra siden), Så eg tenkte eg at kunne borre et hun i skruen, og stikken en liten spiker gjennom, Men når eg trammet litt til, så knakk skruen ... Noen andre som har hatt lignende problem før? noen som har noen Petter-smart løsninger? EDIT: Slenger med et bilde av hvordan sylinderen er oppbygd der problemet er... (for dei som ikkje vet de) Vegis Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Finnes det ikkje noko mjukt metall som du kan smøre på for så å gjenge opp på nytt? Meiner eg har høyrt om noko sånt i bruk på bil. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 hmmm. hvor kan eg få tak i det då? pris sån ca? Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Du må nok bytte sylinderen, eller som du nevner, gjenge på nytt. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Du må nok bytte sylinderen, eller som du nevner, gjenge på nytt. å bytte sylinder e uaktuelt. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Dette er ofte et problem når det gjelder deler som er laget i aluminium. Det du kan gjøre er å sette inn "løsgjenger" eller hellicoil som det heter. De som driver med johnson/evinrude påhengsmotorer har nok slikt utstyr , bare sørg for at du får de rette gjengene. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 hvorfan fungerer disse løsgjengene? har du et link til et bilde eller forklaring elns.? Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Her har du en link til et pdf ark der du kan se prinsippet helicoil Det må lages et større hull som gjenges opp med en spesialtapp som passer til helicoilen som skal inn, når helicoilen er gjenget inn så er det mye sterkere enn gjenger i aluminium. Faktisk har mange fabrikker begynt å sette dem inn fra motorene er nye, slik at de slipper dette med at gjenegene i aluminium blir defekte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå