Afterburn Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 For noen dager siden begynte sjermen min å lage en irriterende skarp pipelyd når jeg innstilte sjermen på 85 Hertz. Litt rart når jeg bare har hatt sjermen i snaut 4 måneder. Lurer på om noen der ute har samme problemet?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Antar det er en trafo/spole som gir lyd fra seg. En trafo vil alltid gi litt lyd, de må lakkes og støpes inn for å dempe lyden, og noen ganger blir vel ikke det gjort bra nok. Visse frekvenser kan gi resonans slik at det blir sjenerende høyt. Hvis man kan lokalisere hvilken komponent som piper så kan man prøve å dempe det med ekstra lim, eller bytte. Men det anbefales ikke å gjøre det selv, det er meget høye spenninger der inne! Har ellers ingenting å si for levetid og funksjon, så det kan bli litt vanskelig å reklamere. Lenke til kommentar
555 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 hvis du setter hz'en til høyere en det skjermen støtter i den oppløsningen den står i piper den. støtter skjermen 1024x700 i 75hz og du setter den på 85hz piper den (eller null bilde :razz: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå