Gå til innhold

Kjøps hjelp av nytt skjermkort, PSU og RAM. Max 3K

Anbefalte innlegg

Har nå for en stund siden kjøpt meg nytt kabinett og hovedkort.

Men om rundt kanskje 1-2 mnd (når jeg får lønn) skal jeg ta en liten oppgradering av pcen. Gjerne den beste ytelsen av den greieste prisen.. Tenkt meg evt. nytt skjermkort, mere ram og strømforsyning.

Har nå:

CPU: Intel Pentium 4 520, 2800 MHz.

CPU kjøler: Asetek VC Micro High-End For S478 (Vifta bråker som en hårføner)

Hovedkort: Asus P4P800 SE (5 PCI, 1 AGP, 4 DD DIMM, Audio, Gigabit LAN).

Hovedkort chipset: Intel Springldale i865PE.

RAM: 2x256 MB (DDR SDRAM).

Skjermkort: NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB).

Lydkort: Creative SB Live! Seroes Audio Processor.

Harddisk: 80 GB Western, 250 GB Seagate.

Strømforsyning: Dell 305 W

(noe annet som dere skal vite??)

Temperaturen ligger rundt (etter 6 timers bruk):

CPU: +39-43

HK: +36

HD1: +39-40

HD2: +39

Temperaturen av: 3 stk 20 dB vifter i front, 1 stk 21 dB & 1 stk 20 dB bak, og en vifte i sidedør. Front og side trekke inn luft, bak blåser ut.

Altså vil dere hjelpe meg med å finne et

-skjermkort (AGP eller PCI-E kvitter) som faktisk kjører spill uten problemer, ikke no hakking men en fin flOOoow. (max pris 1200,-)

-strømforsyning som lager så lite støy så man må stappe tunga inn i den for å kjenne og høre lyden. ( max pris 650,-)

-mest mulig RAM på den minste pris (Har allerede 2 stk, så kan max ha 2 til. Max pris på RAM tilsammen; 1000,-.

TOTALT: Rundt 2850-3000, helst ikke mere.

Pc'en brukes mye til surfing på nett ++, men også til en del spilling.

Er godt mulig jeg har tenkt feil på fornying, derfor får dere si ifra vist noe burde fornyes eller ikke fornyes.

-Takk på forhånd.

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for forslag så langt :) Liker litt sånn fancy ting, så tror dere en Bzerk 500W PSU hadde funka? Noen som ved om den "bråker"?

Evt står det mellom;

Bzerk Aluminum 500W

Bzerk Plexi 500W

Noen av de to som dere annbefaler? :)

hehe, har ein Bzerk strømforsyning sjøl, funker fint, er fancy visst nok ja :p

EDIT: er jo og viftestyring på PSU'en då :thumbup:

Endret av drugis
Lenke til kommentar
hehe, har ein Bzerk strømforsyning sjøl, funker fint, er fancy visst nok ja :p

EDIT: er jo og viftestyring på PSU'en då :thumbup:

Kult, kvitter det egentlig om det er alu eller plexi?

Er det sånn at ene vifta trekker inn luft og den andre sender ut ja?

jaja :thumbup:

lykke til :)

Endret av drugis
Lenke til kommentar
Fått tilbud om å kjøpe et Sapphire Radeon 9600XT 128MB, skjermkort til 500,-...Er dette skjermkort som jeg burde gå for? Er brukt i ca 8-9 mnd..

Noen som har erfaring med dette skjermkortet?

Se om du får prutet det ned til 400kr.

450,-..Hehe, men er det verdt penga liksom? Nå har jeg jo bare et Nvidia Geforce FX 5200, 128 MB skjermkort :p

EDIT: Kunne få det får 400,- ;)

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar

Vet at det ikke har noe med innlegget å gjøre, men orker ikke lage nytt topic.

Kan dere annbefale en bra kjøler for Sapphire Radeon 9600XT 128MB på Komplett ? :)

Vist det trengs da??

Og en ting, har en 92mm vifte for CPU kjølern, denne bråker noe sykt, er det bare å kjøpe en annen vifte til den? Tror at vifta er 38 dB :mad:

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar

Når du først skal bruke ett sted mellom 2800 og 3000 kroner, så kan du legge mer i skjermkort, og da få bedre ytelse.

Ikke kjøp det 9600xt kortet er mitt råd, og heller invester litt i ett bedre og ikke fult så utdatert skjermkort. Og du sa at du ville ha ett skjermkort som kjører spill uten noe spess hakking osv. Du vil ikke merke de største forskjellene mellom de to kortene det er snakk om her. Og da er du vel tilbake til begynnelsen med det skjermkortet du vurderte å kjøpe? Du har ikke oppgradert dataen noe veldig spesiellt akkurat. (Om du skjønner hva jeg mener) =)

Har ikke noe sinnsyk viten på hardware, men om du legger litt mer i skjermkort (isteden for 1200 som du sa), og kjøper 512 ram isteden for 1024? Er greit med mye ram, men jeg -tror- du vil kjøre de fleste spill glattere om du har 1024 ram, ett 6600GT kort, isteden for 1,5 gig ram og ett 9600xt kort.

Lenke til kommentar
Når du først skal bruke ett sted mellom 2800 og 3000 kroner, så kan du legge mer i skjermkort, og da få bedre ytelse.

Ikke kjøp det 9600xt kortet er mitt råd, og heller invester litt i ett bedre og ikke fult så utdatert skjermkort. Og du sa at du ville ha ett skjermkort som kjører spill uten noe spess hakking osv. Du vil ikke merke de største forskjellene mellom de to kortene det er snakk om her. Og da er du vel tilbake til begynnelsen med det skjermkortet du vurderte å kjøpe? Du har ikke oppgradert dataen noe veldig spesiellt akkurat. (Om du skjønner hva jeg mener) =)

Har ikke noe sinnsyk viten på hardware, men om du legger litt mer i skjermkort (isteden for 1200 som du sa), og kjøper 512 ram isteden for 1024? Er greit med mye ram, men jeg -tror- du vil kjøre de fleste spill glattere om du har 1024 ram, ett 6600GT kort, isteden for 1,5 gig ram og ett 9600xt kort.

har aldri vert så enig med noken i heile mitt liv :p

det er skjermkortet som gjør det store forandringene!

Endret av drugis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...