Arafatt Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvordan går jeg fram for å kjøre som active i DC++ med Speedtouch 510i og Linksys wrt54g? Går greit når jeg kun kobler pc'n direkte til modem, men da jeg bruker routeren mellom får det ikke til. Har prøvd å legge til port forwarding under "Applications & Gaming". Men fungerer fortsatt ikke. Noen som kan forklare steg for steg hvordan jeg går frem? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 slå på dmz til pc'en din da kommer ALLE porter til din pc. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Sett fast ip på pcen og forward porten som du velger selv i dc++. Jeg har også denne ruteren. I tillegg må du legge inn internett ip i dc++. For å hindre at internettip'en forandrer seg kan du bruke dyndns.org f.eks. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Ikke bruk dmz. Da åpner du jo for alt og alle til pc'en. Firewall hjelper jo selvsagt, men det er helt unødvendig å bruke dmz. Lenke til kommentar
Arafatt Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Skal jeg forward portene både på modemet og på routeren? Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Var litt snar til å svare forrige gang. Tenkte ikke på speedtouchen. Det skal gå an å sette speedtouchen i bridge modus (hvis det ikke er et bridgemodem da) slik at det blir linksys-ruteren som deler ut ip-addresser. På telenor sine hjelpesider står det hvordan du får satt den i bridge-modus. Har ikke speedtouch selv, men har fikset det hos noen andre for en stund siden. Se her http://www.online.no/kundeservice/veiledni...yr-telenor.html og www.portforward.com. Får du satt speedtouchen i bridgemodus trenger du bare å åpne porter i linksysen. Endret 24. september 2005 av Deepsearch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå