olefiver Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg bruker en gammel HP Omnibook 900B til daglig surf, mail og HTML editering, men den har starta å vise aldern sin; batteriet blir fort tomt. Siden jeg ikke gidder å flekke ut for et nytt batteri (HA! lett å finne), har jeg tenkt til å teste hva jeg kan tjene på å kun bruke'n fra kommandolinja. Vi snakker ingen X Windows, ingen GUI, kun ren CLI (command line interface). Jeg må jo spare strøm på å ikke tegne alt detta grafiske tullet Jeg har Mutt til e-post, Links til surf (dette innlegget er skrevet via Links), og mc til hjemmesideredigering(kobler opp via ftp, editerer direkte på servern med mc's editor). Men jeg trenger/vil ha en IM-klient også, men har ingen innstallert fra før. (slackware 10.2) Er det noen som har tips på en god tekstbasert IM-klient? Jeg har brukt Gaim siden jeg tok byttet til GNU/Linux helt ut. Finns det "Gaim for CLI"? Funksjonelt, IKKE utseendemessig! Husk det morroklomper:P Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Uten tvil: CenterICQ Støtter de fleste protokoller + RSS og IRC. Kan lage en pakke til deg hvis det er nødvendig. Endret 23. september 2005 av olear Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) WOW, raskt svar. Lå du på lur bak send "knappen"? Takk skal du ha. Oh! Kom til å tenke på: CenterICQ, har den varsling av mottatt melding via lyd? Kjekt å døtt'n inn i en screen og kun titte innom når jeg "hører en melding". Kommer jo til å bruke screen uansett. EDIT: Lage pakke? ehm, harru en god slackbuild a? Syns det er greit å kjeppe sammen pakker sjøl med checkinstall... Endret 23. september 2005 av olefiver Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 CenterICQ, har den varsling av mottatt melding via lyd? Jepp Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 EDIT: Lage pakke? ehm, harru en god slackbuild a?Syns det er greit å kjeppe sammen pakker sjøl med checkinstall... Ikke spesifikt for CenterICQ, men har templates jeg bruker så det er fort gjort. Er ikke verdens største fan av Checkinstall, men den gjør jobben Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Ikke spesifikt for CenterICQ, men har templates jeg bruker så det er fort gjort. Er ikke verdens største fan av Checkinstall, men den gjør jobben Kan ikke du kjeppe sammen en slackbuild fil til meg så kan jeg se på'n og kanskje lære no i samma slengen. Det er også en av grunnene til å bruke Slack da; man lærer Er det no spessifikt du ikke liker med Checkinstall eller syns du bare at du lager bedre pakker sjøl? Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Er det no spessifikt du ikke liker med Checkinstall eller syns du bare at du lager bedre pakker sjøl? Man har mindre muligheter med Checkinstall. Endret 23. september 2005 av olear Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Pakken ligger her: http://packages.slackforge.net/extra/centericq/ SlackBuild er sendt i posten Endret 23. september 2005 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå