Gå til innhold

Modifiser PSP i thailand?

Mazeking

Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal ut å reise til østen og tilbød seg å kjøpe en modifisert PSP til meg. Han snakket om at det selges for en 1200 - 1300 kroner der. Noen som har noe mer info om hva disse PSP'ene som er modifisert kan?

Kjører MAME og andre emulatorer C64:love:? Er det kun et firmware hack eller er det annet? Blir sikkert dyrt da jeg vel må betale over pris for et eller annet Memory Stick kort. Kan de modifiserte PSP'ene kjøre på nett med browser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er nok hvis han kompisen din kan mye om spill. Da jeg var i Dubai sist hadde de kanskje 20 forskjellige konsoller som var identisk til Game Boy, Xbox, Playstation, Dreamcast etc., men som inneholdt komponenter tilsvarende Nintendo 8-bits-maskiner og hadde kule navn som PlayBox, DreamStation, M-Gage, etc. Ikke så gøy om han kommer hjem med en PSP som er laget av et jallafirma i Hong Kong med innmat fra 80-tallet.

Lenke til kommentar

Hei !!

Har ikke noe peiling på modifiserte PSP'er , men når jeg reiste tilbake fra Thailand for ca 4 uker siden lå PSP PlayStation Portable - ValuePack på ca 12500 bath på de fleste plassene jeg var innom (pantip, MBK, The Mall Ngamwonwarn).

Kursen var da på 6,4 noe som skulle tilsi en pris på ca 1875 kr

Lenke til kommentar

deal.no solgte 1.5 for bare 2 uker siden her hjemme, så det kan jo tenkes at det finnes andre steder også. 2.0 er enda ikke "hacket", men folk jobber med en buffer overflow i TIFF registeret som kan gjøre homebrews mulig allerede til helgen igjen. regner med selgere i thailand kommer til å benytte seg av dette og selge maskinen gjerne med 1gb og noen spill på minnekortet.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er umulig å fortsatt finne en PSP med 1.50 i Thailand, evt. som brukt på et marked. Men der ville jeg som en tidligere i tråden her vært veldig forsiktig. I Thailand har jeg sett kopier av det meste...

Men hvis du går til en offisiell Sony forhandler i Thailand så er du sikret ekte vare. Så selv på en PSP i april i år da jeg var der. 14500 Baht noe som tilsvarte over 2000 kroner den gangen. Prisen var ikke det ikke mulig å prute på hos de offisielle forhandlerne, så jeg syntes det ble for dyrt og bestemte meg for å vente på lansering her hjemme istedet. Mulig prisen har falt noe siden da. Baht kursen er endret. Så godt mulig du kan få den en del billigere nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...