Gå til innhold

viftestyring og temperatur på skjermkort(9600XT)

Mott

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at 9800XT kortene har muligheten til temp avlesning. Mens 9800pro ikke hadde denne muligheten (bortsett fra noen få som var lagd på XT PCB).

Vet ikke så mye om 9600XT, men siden ingen av programmene finner denne muligheten på ditt kort, er det vel stor sansynlighet at kortet ikke har hardware for temp måling og vifte regulering.

Edit: Sjekket litt, og det ser ut til at det kun er Sapphire 9600XT Fireblade Edition som har temp og viftestyring av 9600XT kortene. Dette kortet har da en chip (LM63) som ikke er tatt med på andre 9600XT kort.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

erhm.. jeg har ati radeon atlantis 9600xt og jeg får lest av temperaturen.. både Board temp og VPU temp.. men vifta går like fort uansett hvilken fart jeg stiller den på..

hadde foresten skjermkortvifta av i 2 dager :dontgetit: hadde det ute for å fjærne støv også glemte jeg å plugge i viftekabelen ;) skjermkortet funka fint i de 2 dagene. men skulle spille source så kræsja pc'en.. :p

Lenke til kommentar
lurer også på hvor jeg kan finne temperaturen på skjermkortet snakk om det samme

Jeg har hatt Sapphire 9600XT selv. Det kunne jeg lese temperaturen på.

Gå inn i kontrollpanelet til driveren og trykk på fanen som er merket overdrive,der står tempen på kjernen.

Edit:Viften kan du desverre ikke justere. Hvis du er plaget av støy,så kjøp en Zalmankjøler til kortet ditt.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
lurer også på hvor jeg kan finne temperaturen på skjermkortet snakk om det samme

Jeg har hatt Sapphire 9600XT selv. Det kunne jeg lese temperaturen på.

Gå inn i kontrollpanelet til driveren og trykk på fanen som er merket overdrive,der står tempen på kjernen.

Edit:Viften kan du desverre ikke justere. Hvis du er plaget av støy,så kjøp en Zalmankjøler til kortet ditt.

jeg har windows XP home men finner dette ikke noen steder??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...