Gå til innhold

Hvordan sikkerhetskopierer jeg min Windows XP cd?

Anbefalte innlegg

Hallo?? Det er ikke som om jeg mailer moderatorer og ber de stenge tråder, jeg har heller aldri bedt en tråd stenges pga. piratkopiering.

Det eneste jeg gjør, derimot, er å opplyse om norske lover. Tenkte kanskje det var en del her som lurte, og det var nok noen, som f.eks deg, som lærte litt her, ja.

Vennligst begrunn nærmere. Helst på privat melding. Ingen grunn til å diskutere det under denne tråden..

edit: PS: Hvor gammel er du, [sETE]?

[ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-08-17 14:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-16 15:07, [sETE] skrev:

Dessuten har vi moderatorer som skal ta seg av slikt, kan du ikke svare på spørsmålet som blir spurt, så ikke svar.

#1 Moderatorer har ikke enerett på å si hva som er lov og ikke lov.

#2 Det er lov å kommentere saker. 1/3 av alt som står i en tråd, er vel kommentarer og andre unødvendige utsagn. Så ikke kom med den. Jeg synes ikke det Jimmy Pop sa var unødvendig, heller nødvendig... siden dere venter på at moderatorer skal stoppe dere hele tiden.

#3 Punkt #5 i Retningslinjene blir det vel?

#4 Som borre sa så flott: "Du har ikke lov til å ta kopier av dataprogrammer hvis det ikke er *nødvendig* for å kunne bruke programmet." - Jeg tror ikke det å IKKE bruke orginalen er gyldig grunn.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 16:58, [sETE] skrev:

Hver gang vi på forumet snakker om kopiering, kazaa, ripping, crack og brenning av spill kommer du og nevner at det kan være ulovlig osv. er du wannabe moderator?

Går ganske OT av tråden nå, men men...

Kan du gi eksempler på noen tråder der Jimmy Pop er "wannabe moderator" (rart du ikke nevnte meg?) ?

Søkte på "Jimmy Pop" og enkelte av ordene du nevner (ripping, crack, brenning, etc), men fant knappt noen tråder som skulle tilsi at Jimmy er litt for "aktiv".

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 15:07, [sETE] skrev:

Quote:

Den 2002-08-16 12:02, Jimmy Pop skrev:

Tror ikke det er lov i henhold til norske lover...

Enda en bemerkning fra Jimmy Pop (som trur at alt som er kopiering er ulovlig). Selv om det bestandig er du som kommer fram med slike bemerkninger, så synes jeg at du bør vite hvadu snakker om. Dessuten har vi moderatorer som skal ta seg av slikt, kan du ikke svare på spørsmålet som blir spurt, så ikke svar.

Har ikke Jimmy Pop rett til å si sin mening? Dersom han synes diskusjonen er imot norske lover og forumets retningslinjer, bør han ikke da si ifra.

Er ikke forumets retningslinjer til for å følges? Eller skal man bare følge de reglene man selv vil?

Lenke til kommentar

Å ta en kopi av Windows XP-CDen er lovlig. Men IKKE fordi det finnes en "menneskerett" som sier at "man har alltid, alltid lov til å ta backup av programvare."

Microsoft er så generøse at de gir det rettigheter utover de du har etter norsk lov i sin lisensavtale:

"You may also store or install a copy of the Product on a storage device [...] however, you must acquire and dedicate an additional license for each separate Workstation Computer on or from which the Product is installed..."

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...