snorri Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Har en laptop på det trådløse nettverket med en 11g tilkobling, kjører Windows XP på den. Har i tillegg en gammel stasjonær som er tilkoblet direkte til router ved ledning. Har denne routeren, og et SpeedStream DSL modem fra Bluecom. Linjen jeg har skal være 1500kbps, men når jeg tester hastigheten på flere forskjellige tester online så får jeg bare rundt 300kbps. Dette gjelder begge PC-ene. Leste denne tråden og prøvde både å forandre kanalen og å laste ned CableNut (det ble hakket for avansert for meg). Fant heller ingenting som kunne forstyrre sendingen. Har riktignok to trådløse telefoner, men disse var ikke i nærheten av router/pc når jeg testet ting, og var heller ikke i bruk. Forsøkte å koble til laptopen med ledning og prøve, men fikk samme resultat. Jeg installerte nettverket i dag, og er utenom det fullstendig uerfaren når det kommer til nettverk. Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre for å få riktig fart på nettverket mitt? Endret 23. september 2005 av meet-loaf Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Prøv laptopen med kabel rett i modemet, får du ikke ca 1,5Mbit da bør du kontakte ISP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå