Simen1 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hmm.. ingen treff på Dealextreme. Har dere flere forslag? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Galvanic Isolation Har søkt etter dette tidligere på DealExtreme selv, men ingen treff hverken nå eller da. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Surge protector Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Litt off topic, men virker den altså? Er for coax, men... Spesifikasjoner: CA-23RS Frequency range:DC to 2500MHz Impedance:50ohms Connector:NJ-NJ VSWR:Less than 1.1 Insertion loss:Less than 0.2dB Max. power rating:200W PEP Dimensions:78Wx41Hx20Dmm Weight:113g Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hva menes med "Grüss Gott", når man hilser på hverandre på tysk? Litt sent men; Grüss Gott betyr "Gud vere lovet" eller noe i den duren, brukt som oftest av de litt mer religiøse enten når de møtes eller sier ha det... Ja, onkelen min er ganske religiøs og jeg er "skapateist" for store deler av familien Men hva svarer man når noen sier Grüss Gott til en ateist? Tror ikke at noen bevisst sier "Grüss Gott" om de vet at vedkommende er en ateist. Så skulle det skje så er det vel bare å svare med et vennlig(og vanlig) Guten Tag... Har ikke vert i den situasjonen, så burde vel egentlig ikke uttale meg Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hva menes med "Grüss Gott", når man hilser på hverandre på tysk? Litt sent men; Grüss Gott betyr "Gud vere lovet" eller noe i den duren, brukt som oftest av de litt mer religiøse enten når de møtes eller sier ha det... Ja, onkelen min er ganske religiøs og jeg er "skapateist" for store deler av familien Men hva svarer man når noen sier Grüss Gott til en ateist? Tror ikke at noen bevisst sier "Grüss Gott" om de vet at vedkommende er en ateist. Så skulle det skje så er det vel bare å svare med et vennlig(og vanlig) Guten Tag... Har ikke vert i den situasjonen, så burde vel egentlig ikke uttale meg Det er det jeg sier; evt et vanlig Hallo, men jeg føler meg så weird idet det skjer Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det synes jeg ikke du burde være..., selv om tyskere er svært opptatt av det å være høfflig, så endrer ikke det det faktum at er man ikke religiøs, så er man ikke religiøs (: Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er ikke sikker på om dette er riktig sted å poste men jeg prøver Hva betyr det når noe akkumuleres? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det betyr at noe samler seg opp, hopes opp. F.eks snøen hoper seg opp i oppkjørselen = snøen akkumuleres i oppkjørselen. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er vel riktig, det. Men det blir litt rart å bruke det ordet sammen med noe så konkret som snø. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Hva blir " Hva innbilder du deg ? " på engelsk ? Og forsterkende , " Hva F... er det du innbilder deg ? " Endret 12. november 2008 av johome Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 "Who the f* do you think you are?", kanskje. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Må abonere på denne! Lenke til kommentar
clfever Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) "Unnskyld, men utfra det du skriver er det vel du som fremstår som den fulle sjømannen med landlov. For det første kritiserer du Rafael Benitez, en av dagens beste folk i sitt yrke for å gjøre en dårlig jobb, uten å se den progresjonen laget har hatt under hans kyndige oppsyn. Kjøpene han har gjort, bl.a. Torres, Macherano, Agger, Babel, Skrtel, Arbeloa, Reina m.fl. er (stort sett) verdensklassespillere som alle hadde kommet med på hvilket som helst annet lag i verden også. Dernest sammenlikner du med Arsenal, som ikke har vunnet et eneste trofé så lenge Rafa har vært hos oss og gitt oss både Champions League- og FA Cup-trofeet, og snakker om at Rafa ikke slipper til britisk ungdom. Hvor mange briter er det hos Arsenal, da? Sorry, sammenlikningen din holder, slik jeg vurderer det, ikke mål!Super Angry At the Kop synger Rafael Benitez' navn så ofte som de gjør beror på at man der er kjent som et av de mest fotballkyndige supportere i verden, og man gjenkjenner kvalitet når man ser det. At ditt innlegg ikke er i nærheten av å inneha en slik kvalitet, verken i stil eller innhold, får sånn sett være din sak - og du er fri til å mene hva du vil - men det hadde vært langt hyggeligere, og gitt dine medsupportere mer, om du hadde begrunnet synspunktene dine bedre istedenfor å vrenge ut av deg alle stygge ordene du kommer på og blande de med "Rafael Benitez", "Anfield", "Arsenal" og "the Kop"." De ordene som er merket med kursiv, er de ordene jeg trenger ekstra forklaring på. Er det noen språkeksperte her som kan hjelpe meg med det? Endret 13. november 2008 av YNWA8 Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Kyndig oppsyn = Dyktig overvåking Dernest = Deretter Sånn sett = På den måten Beror = Kommer an på Vrenge ut = Spytte ut (i den sammenhengen) Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei! Jeg driver å lærer meg irsk (det gæliske språket, altså), og jeg har et spørsmål: Slik jeg forstår det, så sier irene vanligvis 'Dia dhuit' når de hilser. Dette betyr vist noe slikt som 'Gud være med deg', eller noe i den duren. Er det bare kristne som sier dette? Hvis ja, hvordan sier ateistiske irer 'hallo' på? Har også to verb jeg lurer på hva er på irsk: å rope å besøke Takker for svar Miromurr Lenke til kommentar
clfever Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 "De tre familiene blir innlosjert i tre av hytten" Innlosjert, betyr det at hver familie leier hver hytte? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Om du bare ser på siste delene av ordet losjere så er det videre heller selvforklarende! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Hva er det nynorske ordet "kinnhesten" på bokmål? edit: nevermind, fant det ut. Kraftig ørefik iflg. Ordnett.no Endret 23. november 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå