Astralnoise Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg lurer på jeg. Hva kalles det man satte bøkene på i gamle dager? Sånn, det som f.eks. er i kirker. "bokstol" eller "bokholder" eller noe sånt. Ikke en talerstol, men bare ei søyle med ei plate oppå og føtter. Jeg vil gjerne høre det både på norsk og engelsk, for jeg finner ikke det riktige ordet :/ Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 "satt på spissen" til engelsk Overstatement? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 "satt på spissen" ... push things to extremes? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hva heter dempematter på engelsk? Tenker da på matter som man legger i dører osv i bilen for å dempe vibrasjoner og støy. Lenke til kommentar
h3nRIk Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Hei der! Skal trimme lett-motorsykkelen min, og det viser seg å være vanskelig! Få gjør dette i Norge, men i Italia derimot er det langt mer aktivitet. De har kommet opp med det som viser seg å være en løsning, og derfor trenger jeg noen som er flinke i italiensk til å oversette! Er skrevet på et forum, så er jo litt slang inne i bildet, og derfor tror jeg at google transelator ikke tar alt! Her er inlegget til den flinke italieneren: trent è inutile che ti scervelli cosi.... è lo stesso modo che ti ho detto io... solo che il mio è un pò + professionale... e non cosi improvvisato.... bloccando quel pezzettino a lungo andare si rompe.... io ti avevo consigliato di staccare il filo del tps .. e fare il ponte cn la resistenza... in modo da nn darti + errore..... solo che la centralina x me si deve mappare sempre..... x via del limitatore di giri a montare cosi un'altro carburatore lo puoi fare... il modo è semplice... e te lo spiegato una 30ina di volte e non lo hai capito allò lo scrivo per tutti stacchi i fili... tps ... solenoide... e miscelatore su ogni connettore ci si deve fare un ponte (cn un filo di rame) e si piazza una resistenza ..(questa resistenza va calcolata.... staccate il filo accendete la moto e gli attaccate il tester ... e su ogni connettore mettete la resistenza giusta... ma a me preoccupa il limitatore di giri alcuni dicono che la nostra centralina nn ne ha... altri si.... io ho fatto rimappare e via... cmq il fatto delle resistenze ecc... funziona è testato Linken til forumet, finner innlegget til fyren som nr 14 fra toppen side 2 Takker så mye for svar! Endret 30. september 2008 av h3nRIk Lenke til kommentar
clfever Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Konjugere betyr det å forbinde? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 konjugere -te; -ing 1 bøye et verb 2 ( mat., om visse samhørighetsforhold) konjugerte diametere Etym.: lat. 'forbinde' Det kommer av det latinske ordet for "forbinde", men det betyr ikke akkurat dette i moderne norsk. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) konjugere -te; -ing 1 bøye et verb 2 ( mat., om visse samhørighetsforhold) konjugerte diametere Endret 2. oktober 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
clfever Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 "There is a real risk he could be tempted away"? Kan noen her kort fortelle meg hva "tempted awat" betyr? Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Syns denne videoen er sykt morsomt, men den blir helt sikkert ennda morsomere når jeg skjønner hva de sier :!: Japanese Game Show - Spinner vil spesielt vite hva han første sier (ca 00:53, også 01:12) men kan godt oversette hele videoen hvis noen føler for det Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Jeg kan ikke Japansk men jeg tror han sier: Varmt! Varmt! Skikkelig sommerfølelse. Vil du prøve igjen? Jeg har tatt sommerferie! Endret 11. oktober 2008 av Mad Esc Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hva kaller man lukket avdeling på engelsk? Altså som i psykiatrien. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hva menes med "Grüss Gott", når man hilser på hverandre på tysk? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 <h1 class="firstHeading"></h1>Grüß Gott Fra Wikipedia, den frie encyklopedi Gå til: navigasjon, søk Grüß Gott er en hilsen, sjeldnere også en avskjedshilsen, som brukes i det overtyske språkområdet, særlig i katolske land. Hilsenen ble ivrig fremmet av den katolske geistlighet i det 19. århundre, og har lenge vært den vanligste form for hilsen i Syd-Tyskland, Østerrike og Sveits. Den tilsvarende avskjedshilsenen er «behüt dich Gott» som i dagligtale blir forkortet til «b'hütich», den er i Sydbayern og Østerrike svært vanlig. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Noen som kan svare på hva vindusknekter heter på engelsk? Altså slik pynt som bruker å være på siden av vinduene på hus av sveitserstil, på engelsk kalt swiss chalet style. Jeg finner ikke ut hva vindusknekter heter på engelsk..., håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Grüss gott kan oversettes direkte med 'hils gud', men egentlig betyr det 'gud signe deg', da meningen av grüss har blitt endret over tid. Det brukes i dag som både velkomst- og avskjedshilsen, men har mistet det meste av sin religiøse betydning, akkurat som goodbye (en. god be with ye) og adjø (fr. a dieu) har det. Lenke til kommentar
Plutten30 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hei, Jeg lurte på om dere kunne oversette 6 ord fra norsk til islandsk og færøysk??? Ordene er: Gutt Morro Koffert Sommerfugl Klem Maleri Takk for all hjelp, skriv gjerne selv om dere bare kan et ord. Er til stor hjelp for meg siden det er oppgave på skolen. Hilsen Plutten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå