Thend Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Le singe est sur la branche. Apen er på greina. Endret 10. juni 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Power chord (I gitarsammenheng) Noen som vet hva det blir på norsk? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Strømledning, sikkert i til gitarforsterker eller effektbokser. Gitaren i seg selv har ingen strømledning Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Strømledning, sikkert i til gitarforsterker eller effektbokser. Gitaren i seg selv har ingen strømledning Det er det ikke Power chords er gitarakkorder. Så jeg vil tippe på noe sånt som Kraftakkord kanskje. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Åja, sånn power chord. Ja, det er barréakkorder uten de 3/4 lyseste tonene Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Power chord (I gitarsammenheng) Noen som vet hva det blir på norsk? Jeg har aldri kommet over et annet norsk navn/samlebetegnelse for denne type akkorder enn nettopp Power Chords. Eneste måtte være at man bruker akkkordens riktige notasjon som E-5, G-5, A-5 osv. Lenke til kommentar
clfever Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 "Dommerne i saken fant ingen formildende omstendigheter." Hva beytr formildende omstendigheter? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Formildende omstendigheter er grunner som gjør at han får en mindre straff. F.eks. i en drapssak. Om det var offeret som først angrep deg med kniv og du dreper han i selvforsvar, er det formildende omstendigheter. Lenke til kommentar
clfever Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg mener .......... traff spikeren på hodet i sin definisjon. Traff spikeren på hodet? hva betyr det? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Traff nøyaktig. Bomma ikke. Hadde fullstendig rett. Endret 12. juni 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Strømledning, sikkert i til gitarforsterker eller effektbokser. Gitaren i seg selv har ingen strømledning Det er det ikke Power chords er gitarakkorder. Så jeg vil tippe på noe sånt som Kraftakkord kanskje. Hehe. Cord vs. chord. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Power chord (I gitarsammenheng) Noen som vet hva det blir på norsk? Jeg har aldri kommet over et annet norsk navn/samlebetegnelse for denne type akkorder enn nettopp Power Chords. Eneste måtte være at man bruker akkkordens riktige notasjon som E-5, G-5, A-5 osv. Det er jo litt tungvint, men man blir hvertfall ikke misforstått.. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Power chord (I gitarsammenheng) Noen som vet hva det blir på norsk? Jeg har aldri kommet over et annet norsk navn/samlebetegnelse for denne type akkorder enn nettopp Power Chords. Eneste måtte være at man bruker akkkordens riktige notasjon som E-5, G-5, A-5 osv. Eller bare uttaler det "påvverkårds"? Endret 13. juni 2008 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
clfever Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 "Loveleen Rihel Brenna, leder i Foreldreutvalget for grunnskolen, er vant til å ha desperate foreldre på tråden." Hva betyr "på tråden"? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 At hun snakker med despereate foreldre på telefonen. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Power chord (I gitarsammenheng) Noen som vet hva det blir på norsk? Jeg har aldri kommet over et annet norsk navn/samlebetegnelse for denne type akkorder enn nettopp Power Chords. Eneste måtte være at man bruker akkkordens riktige notasjon som E-5, G-5, A-5 osv. Fem-akkord, men man bruker vanligvis bare power chord. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Er det lov til å skrive "Pøbb" (pub) og "Sørvis" (service)? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Sørvis, ja. Pøbb, nei. Ikke ennå iallfall. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Kan jeg si at "your microphone is grating" når jeg mener at mikrofonen din skurrer? Altså å skurre = to grate ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå