Lilja4ever Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 okei, takk. For å sjå på kva musikken betyr, skapar og gjer med oss kan me rett og slett berre sjå på menneska. Nokon har eit så godt forhold til musikk at me kan sjå på dei, kva slags musikk dei høyrer på. Eit døme er når eg ser ein gutt med saggebuksar, stor collegegenser og ein caps på skeiva, så trur eg med ein gong han er ein hip hop – fyr. Me har også dei berømte emoane for tida, svartkledde og svart hår. Dei er lette å kjenne igjen på stilen, og ser eg dem så tenkjar eg med ein gong på ”My chemical romance” – eit band innanfor emo sjangeren. Utifrå dette kan me sjå kor mykkje musikk kan påverke oss. hadde også vært fint å få hjelp til dette avsnittet Lenke til kommentar
Footy Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 bokmål jente, bokmål! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva mener vi med kontroversiell? Kan jeg si at renessansen var en kontroversiell tidsepoke? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Er "un paquet de sigarettes" eller "un paquet des sigarettes" korrekt? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva mener vi med kontroversiell? Kan jeg si at renessansen var en kontroversiell tidsepoke? 9581305[/snapback] At noe er kontroversielt, betyr at det er omdiskutert, ofte uvanlig i samtiden. Jeg vet ikke mye om renessansen, men jeg regner med at en del av kunsten og kulturen på den tiden var kontrovers. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva mener vi med kontroversiell? Kan jeg si at renessansen var en kontroversiell tidsepoke? 9581305[/snapback] http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j Kan du si at renessansen var en omstridt tidsepoke? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det var en veldig revolusjonerende tidsepoke innen kultur, arkitektur, kunst og diverse. Det ble bredere spekter i visse ting, f.eks teater, men omstridt, hva menes? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva som menes med at det er omstridt? F.eks. et teaterstykke som tar opp tabubelagte temaer, kan være kontroversielt. Muhammad-bildet var kontroversielt. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Og tabubelagte var? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 I hvilken sammenheng er dette? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Lekser. Skal skrive om teaterutviklingen oppover århundrene. Men selvfølgelig fikk hele kommunen strømbrudd når jeg hadde skrevet 5 sider, og nå er jeg nede på 1 igjen. Jeg er drittforbanna... Endret 26. september 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det er jo bare å gjenopprette dokumentet. De aller fleste tekstbehandlere har automatisk mellomlagring og enten automatisk eller manuell gjenoppretting. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg gjorde det. Jeg bruker OpenOffice, og når jeg gjenoppretta, som kom opp når jeg starta programmet, kom bare det bare 1 side. Og den siden var lagret fra før... "Recovery" my ass... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Apropo ass, hva er maseræv på engelsk og tysk? Lenke til kommentar
Fylgje Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 okei, takk. For å sjå på kva musikken betyr, skapar og gjer med oss kan me rett og slett berre sjå på menneska. Nokon har eit så godt forhold til musikk at me kan sjå på dei, kva slags musikk dei høyrer på. Eit døme er når eg ser ein gutt med saggebuksar, stor collegegenser og ein caps på skeiva, så trur eg med ein gong han er ein hip hop – fyr. Me har også dei berømte emoane for tida, svartkledde og svart hår. Dei er lette å kjenne igjen på stilen, og ser eg dem så tenkjar eg med ein gong på ”My chemical romance” – eit band innanfor emo sjangeren. Utifrå dette kan me sjå kor mykkje musikk kan påverke oss. hadde også vært fint å få hjelp til dette avsnittet 9560527[/snapback] Skriv 'ein' (som 'man' på bokmål) i stedet for 'me' og mykje med en k. =) Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Apropo ass, hva er maseræv på engelsk og tysk? 9586348[/snapback] Vet ikke hva det er på Norsk en gang. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Apropo ass, hva er maseræv på engelsk og tysk? 9586348[/snapback] Vet ikke hva det er på Norsk en gang. 9592395[/snapback] Aldri hørt ordet.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 En som maser mye. Sikkert noe lokalt da. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hva er "samferdsel" på engelsk? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hva er "Meningen med livet er å ha det så bra som mulig her og nå, samt å formere seg og føre arten videre" på hebraisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå