quakie Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hei, Nå har jeg en tysklekse på gang, i oppgaven står det "ergänzt die Possessivpronomen". Jeg vet at det på begynnelsen står "fyll ut", men hva betyr Possessivpronomen? Er det påpekende pronomen, relativpronomen, eiendomspronomen, eller personlg pronomen? **Edit: Søkte på Heinzelnisse og fikk at det var eiendomspronomen . Endret 27. september 2006 av quakie Lenke til kommentar
andm Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Noen som vet hva refleks betyr? Sånn refleks man bruker for å bli sett. Er ikke sikker på om ordbok ordet reflex er det ordet som er riktig 6934440[/snapback] reflector, cat's eye Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Min tysklekse er som følger: Schreiben sie einen kleinen Dialog auf Deutsch, in dem der Mann die Episode "Im Fahrstuhl" (vedlegg) einen Freund erzählt. Vedlegget handler om en mann som er i en heis og ting skjer blabla. Sååå...jeg skal skrive en dialog mellom mannen som opplevde noe i heisen og en venn? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 ja, du skal skrive en dialog mellom mannen og en venn, mannen skal fortelle vennen om det som skjedde i heisen Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Er det noen som er drevet i Spansk her? =D Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Hva er blokkfløyte på engelsk? Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hva er blokkfløyte på engelsk? 6989771[/snapback] Det engelske ordet for «blokkfløyte» er «recorder». Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Me gusta tu? Er vel spansk om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hva er 'hørespill' på engelsk? 'Hørespill' som i 'Jeg sitter å hører på Haikerens Guide hørespill'. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Radio drama, kanskje? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Med i dette tilfellet er det jo snakk om komedie. Kan det være 'radio comedy' da? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Det høres bedre ut, ja. Hva blir: Du som er vrang in the first place på 100% norsk? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Takker så meget for svar! Skrev det på et forum tidligere, ingen som har stillt noen spørsmål enda. :!: cun: "Du som er vrang til å begynne med" kanskje? Redigert: Eller "Du som var vrang til å begynne med". Endret 4. oktober 2006 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 «Det er først og fremst du som er vrang.» «In the first place» er ikke det samme som «til å begynne med». Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Er det noen som er drevet i Spansk her? =D 6953107[/snapback] Det kommer an på hva du skal ha oversatt. Kan sikkert hjelpe til med noe. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Er det noen som er drevet i Spansk her? =D 6953107[/snapback] Det kommer an på hva du skal ha oversatt. Kan sikkert hjelpe til med noe. 7000836[/snapback] "Me gusta tu" er spansk. Kan du oversette? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg ville ha sagt "Me gustas tú". Det betyr direkte oversatt "Du behager meg", som igjen betyr "Jeg liker deg". Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg vil ha dette oversatt til engelsk: Ta for seg. Lenke til kommentar
andm Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg vil ha dette oversatt til engelsk: Ta for seg. 7032069[/snapback] ta for seg av noe (forsyne seg) help oneself to something, dig in (hverdagslig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå