Bikeridr Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 hva betyr det ordet? Har både sett og hørt ordet triad, og det er for det meste forbinnet med noe kriminelt. Tja.. Første og andre treff på et websted som det ser ut til at det er svært få som kjenner til. Det er noe nytt og unikt jeg har oppdaget, og det heter Google. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 hva betyr det ordet? Har både sett og hørt ordet triad, og det er for det meste forbinnet med noe kriminelt. Triad- usually three separate entities with different abilities or skillsets that work together towards a common purpose like army-navy-air force. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Er det noen her som kan russisk? Jeg har en figurbeskrivelse jeg kunne tenkt meg oversatt. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Er det noen her som kan russisk? Jeg har en figurbeskrivelse jeg kunne tenkt meg oversatt. Skal se om jeg får korrigert svar fra kona. Jeg fikk ikke helt gangen i det: "Kolyuvy og Deserptsiy ødelegger ikke med blokker av steinsprut" (?) Edit: I parentes: "på 6 måneder" Endret 23. februar 2011 av Bikeridr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ok, kanskje det er snakk om Ukrainsk? tipper det er snakk om blokker samlet i talus (opptil 6 m) eller noe i den dur. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ok, kanskje det er snakk om Ukrainsk? tipper det er snakk om blokker samlet i talus (opptil 6 m) eller noe i den dur. Det er ikke ukrainsk, de har "norsk" "i". Ei heller er det Bulgarsk eller serbisk/kroatisk (de har "norsk" "L"). Det er russisk bekreftet min kone, og du har rett. "Steinblokker opp til 6 meter" og "Kolyuvy og Deserptsiy" er navn/type. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Har din kone en formening om hva Kolyuvy og Deserptsiy betyr? Altså, finnes det et oversatt navn? Vanskelig med russiske kart altså. Takk for all hjelp så langt. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Коллювий (Kålljovij) fant jeg ut var Kolluvium. Altså løse hauger med sedimenter som er samlet i bunnen av en grop eller inntil en vegg transportert av tyngdekraften. Jeg er ikke 100% sikker da, siden beskrivelsen i bildet ditt skriver ordet med bare én Л (L), mens Kålljovij skrives med to. Kanskje bare en skrivefeil, men jeg aner ikke. Deserptsy klarte jeg ikke å finne ut av. Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Resigned to your fate betyr helt spesifikt? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Fortapt til din tro? Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Det tyske ordet er Schicksalsergeben hvis det får dere til å komme til enighet. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Da har jeg i hvert fall rett. Lenke til kommentar
tanehage Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Er det noen her som kan russisk? Jeg har en figurbeskrivelse jeg kunne tenkt meg oversatt. Jeg er flink i russisk men ikke så flink i norsk. Det er snakk om geomorfologi og landformering her. ”Kollyuvy, kollyuvialnye innskudd ( lats. colluvio - lunger, uryddig haug) - klastisk materiale akkumulert i bakken eller på beina ved å flytte til høyere områder som ligger under påvirkning av gravitasjon (rusk, skred, ras) og bevegelse av tining, mettet med vann produkter forvitring i områder med permafrost bergarter. Etter å ha nådd foten av skråningen kollyuvialnye innskudd er vanligvis fanget av elver og breer. Avhengig av prosessen som førte til oppbyggingen, slipp kollyuvy kollaps ( deruptsy og deserptsy ) kollyuvy ras (ras og solifluction) og kollyuvy flushing”- fra Wikipedia Det vil si at det er store stein inntil 6 meter. Håper at det hjelper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Tusen hjertelig, har klart å forstå helheten i det med hjelp av dere. Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Fant vel sånn halvveis ut av det selv... Endret 1. mars 2011 av Audiosun Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Schraubenshalterheissenreguliereungsgerät (Beklager, klarte ikke å la være ) Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hva betyr "Degree Course" og "Degree Grade"? Driver og søker jobb, og skal fylle inn skal fylle inn info om utdanning. Litt søking tyder på at degree grade betyr karaktersnitt (?). Lenke til kommentar
Pbateman Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Noen som vet hva love, peace og music er på kinesiske tegn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå