Rivers Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har funnet ut forskjellene... L I N K Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hva betyr "hier komme die sonne". Tviler på at det er stavet riktig, men er hentet fra Rammstein-sangen "sonne". Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Her kommer solen? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 'Fiddle'? :!: Du tuller ikke nå? Trenger det ordet skjønner du. 5578593[/snapback] No kidding Bruk Google og søk etter bilder som heter fiddle... Fiolin kan oversettes med violin. Tror det er forskjell på fele/fiddle og fiolin/violin, men ikke sikker på hva... 5579305[/snapback] Det hørtes litt rart ut så jeg måtte bare være helt sikker. Tusen takk! Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hva betyr egentlig "(The green) manalishi" Leste litt om sangen, og den handler om penger, men hva det betyr, begriper jeg ikke. "Tyrant" kunne det også være kjekt å vite hva var. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Leser du i det hele tatt tråden? Tyrant = tyrann Manalishi er dette, tror jeg: 5569067[/snapback] Dvs et kattedyr av noe slag. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 'Fiddle'? :!: Du tuller ikke nå? Trenger det ordet skjønner du. 5578593[/snapback] No kidding Bruk Google og søk etter bilder som heter fiddle... Fiolin kan oversettes med violin. Tror det er forskjell på fele/fiddle og fiolin/violin, men ikke sikker på hva... 5579305[/snapback] Nope, ingen forskjell på fiolin/violin og fele/fiddle. Det eneste er vel bare i hvilken sammenheng du bruker de forskjellige ordene. Spiller du klassisk musikk bruker du som regel ordet fiolin, mens folkemusikere (hvertfall de jeg kjenner) liker å si at de spiller fele, fordi "fiolin" høres snobbete ut. Bare pass på å ikke oversette fiolin med "viola", fordi det betyr bratsj. Det er et instrument som ser ut som ei fele, bare litt større. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hva betyr KEKEK? Er det en form for OK? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hva vil døkk oversette outgunned med på norsk? 5041957[/snapback] Jeg vil tro at med dette ordet menes at f.eks. hvis to gjenger med våpen kjemper mot hverandre, og den ene gjengen har en del flere våpen enn de andre. Da er gjengen med færrest våpen "outgunned" av de andre. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hva betyr KEKEK? Er det en form for OK? 5587960[/snapback] KEKEKEKEKE = evil laughter. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Hva vil døkk oversette outgunned med på norsk? 5041957[/snapback] Jeg vil tro at med dette ordet menes at f.eks. hvis to gjenger med våpen kjemper mot hverandre, og den ene gjengen har en del flere våpen enn de andre. Da er gjengen med færrest våpen "outgunned" av de andre. 5587968[/snapback] Men det er ikke et direkte oversettbart ord på norsk, ikke sant? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) *sukk* Noen som vil hjelpe meg litt igjen? Hva er 'smøre' på Engelsk? 'Smøre' som i smøre smøre-ost på kjeksen. Edit: 'Slang' som i språk, heter ikke det 'slang' på Engelsk også? Endret 11. februar 2006 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 smear smøreost - cheese spread Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Yay! Takker og bukker! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hva betyr "hier komme die sonne". Tviler på at det er stavet riktig, men er hentet fra Rammstein-sangen "sonne". 5582111[/snapback] Den er litt kjip. Sonne er en av de beste sangene jeg vet om, også synger de om sola, liksom.. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Hva er kjipt med sola, da? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hva betyr "hier komme die sonne". Tviler på at det er stavet riktig, men er hentet fra Rammstein-sangen "sonne". 5582111[/snapback] Den er litt kjip. Sonne er en av de beste sangene jeg vet om, også synger de om sola, liksom.. 5590636[/snapback] Jeg elsker Rammstein fordi de gjør nettopp dette. Kan nevne andre snodige rammsteinlåter: - Weisses fleisch (hvitt kjøtt) - Te quiero puta (jeg elsker prostituerte, el.no) - Du riescht so gut (du lukter så godt) Forresten: i rammsteinsangen mann gegen mann skrikes det "schwuulaah!" i refrenget. Hva skal dette bety? Har det noe med ordet schwuler, som betyr homo, å gjøre? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Han hyler Schwulah, for at det skal høres mer "kraftig" ut, i stedet for å si Schwuler. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Trenger litt hjelp... igjen. Hva heter det å sykkle offroad på Engelsk? Offroad sykkling. Offroad bicycleing? :!: Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 ordet offroad er engelsk da offraod biking mountain biking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå