Gå til innhold

Kamera og objetiv(er).

Anbefalte innlegg

Ja, så kommer det samme spørsmålet opp igjen, hva skal jeg velge (digit.speilrerfleks)?

Utgangspunt er: Nikon D-50. Objektiv beregnet for nærbilder (en blomst) og objektiv som jeg kan ta bilde av "noe'" inntil 100 meter. En god blitz slik at det jeg skal ta bilde av blir opplyst. Det jeg er ute etter er. Tar med meg kamera og "ser etter noe som er av interesse, alt fra 30 cm til 100 meter. Når jeg tar med meg dette utstyret så har jeg med meg det jeg trenger for å si det slik.

Det viktigste er meg selv dvs. mannen bak kameraet. Det er der utfordringen ligger, har jeg "rett utstyr" så mener jeg at en del av jobben er gjort.

Every picture tells a story.

Ha en god foto helg.

Endret av gotit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nikon D50 egner seg like godt til nærbilder som bilder på lengre avstand, begrensningene / mulighetene ligger i objektivene du bruker.

Du sier ikke noe om hvor mye du har tenkt å bruke på utstyr, men vil du ha en setup som gjør alt det du nevner må du regne med å bla opp et par månedslønner, noe jeg regner med at du ikke har tenkt siden du nevner D50 som er et budsjett kamera. Fint om du kunne spesifisert hva du evt planlegger å ta bilder av, da mikro / macro krever vidt forskjellige objektiver i forhold til bilder som skal tas fra lang avstand.

Hvis du planlegger å løpe rundt og lete etter bilder av forskjellig slag, tror jeg at du kommer til å klare deg lenge med et Nikon D50 eller D70 kamera med kit objektivet som følger med (Les tester her på akam.no). Dermed finner du ut hva du liker best å ta bilder av, så kan du heller starte å utvide utstyrsparken med flere ting som passer til den bruken etterhvert.

-Ottern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...