v0lume Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 jeg trenger trådløst nett. eneste problemet er at mellom etasjen hvor bredbånd uttaket står og hvor dataen min vil stå, er det en jævel av et betong gulv. Går ut i fra at dette er et stort hinder.. selv for en Linksys (?) som jeg har tenkt til å kjøpe.. er det mulig og evnt. bore et hull i gulvet og legge en ekstern antenne gjennom hullet? slik at jeg får topp signal i etasjen hvor daten vil stå? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 går fint og legge kabel net og sette opp antenne ned. kablen du skal ha er en med RP-TNC plugg som er på wrt54g (linksys) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Er det en stasjonær PC så er jo dette mye enklere: powerlan Nettverk igjenom strømkabler Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Er det en stasjonær PC så er jo dette mye enklere: powerlan Nettverk igjenom strømkabler dette er ikke en stasjonær, dette er en laptop Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 dette er ikke en stasjonær, dette er en laptop Så bruk en slik mellom modem/utak og router. Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 går fint og legge kabel net og sette opp antenne ned.kablen du skal ha er en med RP-TNC plugg som er på wrt54g (linksys) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116573&cks=SER denne mener du?? den var jo litt fet... i pris mener jeg. den koster jo mer enn selve router'n jo mann... Lenke til kommentar
lostweb Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har Linksys wrt54g... Huset jeg har leilighet i er bygget med elementer (enorme legoklosser). Gulvet mellom meg og naboen under er VELDIG tykk betong. Vi delte Internettilgang i noen uker mens han ventet på leverandør. Ikke noe problem! Perfekt signal i hele hans leilighet. Jeg bør nevne at jeg hadde "boostet" signalene med en patch fra et svensk firma som lager optimaliserte oppsett til Linksysroutere. Dette for å forbedre signalet mot en annen nabo 50 meter unna i et annet hus.... Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 http://www.wlanantenner.no/catalog/product...&products_id=31 litt bedre pris enn komplett Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 http://www.wlanantenner.no/catalog/product...&products_id=31litt bedre pris enn komplett komplett har faen meg ikke stabile priser... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Har du forsøkt uten å gjøre noe? Har erfaring fra høyskole i betong, og signalene går et stykke. Ikke sikkert at du trenger å gjøre noe dersom det "kun" er snakk om internet. Sansynligvis vil du ha en høyere hastighet enn det linja kan levere uansett - dersom det ikke er et digert golv pluss lang avstand. Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Har du forsøkt uten å gjøre noe? Har erfaring fra høyskole i betong, og signalene går et stykke. Ikke sikkert at du trenger å gjøre noe dersom det "kun" er snakk om internet. Sansynligvis vil du ha en høyere hastighet enn det linja kan levere uansett - dersom det ikke er et digert golv pluss lang avstand. har hverken fått laptopen eller linksysen enda så har ikk fått prøvd. Men det er ikke no lang avstand, det er faktisk rommet rett over, så er egntlig snakk om bare en 21cm tykk betong-blokk i mellom Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Borr et hull :!: Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Borr et hull :!: les hovedposten er faktisk det jeg vurderer å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå