Jonacatt Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har netopp kjøpt en datamaskin i deler, montert den og startet den. Det er første gang jeg monterer en data. Når jeg skal innstalere windows xp så sier den at den ikke finner noen harddisk. Hva kan være feilen her? kabelene står i og den er ny og greier.. Det er en lang flat kabel med 3 kontakter, en som sitter i hovedkortet og 1 som sitter på midten og en ytterst som de midterste trådene er snud, kanskje til diskettstasjon eller? Noen nevnte noe om å sette den til slave. men jeg har prøvd å snu kabelen og litt av hvert, men når jeg starter da så står det: "boot failture. insert drive in a:" eller no. Noen som har noen tips Lenke til kommentar
Jonacatt Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 glømte å si at det er en IDE ATA disk.. tror ikke det er sata Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hmm. Diskettstasjonen og harddiskene har ikke samme kabel... Hvis du prøver å bruke en floppy kabel til en IDE disk, så vil det ikke fungere. Floppy har en slik kabel. IDE harddisker har en slik kabel. Med andre ord, du skal ha 2 forskjellige kabler, iallefall. En kabel fra diskettstasjonen til hovedkortet. En kabel fra harddisken til hovedkortet. Prøv dette: Sett harddisken som master, og cd/dvd-rom som slave. (Hvis du bruker de på samme kabel) Du har ikke vært i BIOS og gjort noe? Edit: Neste gang du skal føye til noe i innlegget ditt, så bruk Edit knappen som er ovenfor innlegget ditt. Som du sikkert fikk med deg når du leste retningslinjene, så er ikke "bump" lov før etter min. 24 timer Endret 23. september 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå