Zeph Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det er snakk om fast "Moderator" her, ikkje Brukermoderator? Kva er forskjellen på dei 2 forresten? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det er snakk om fast "Moderator" her, ikkje Brukermoderator? Kva er forskjellen på dei 2 forresten? Brukermoderator. 'Moderatorer' er personer som jobber for en site, men hva angår moderering er det ingen forskjell på de to gruppene. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Absolutte krav som stilles til en søker er: - Minimum 18 år. 20 - Ingen tidligere grove advarsler. 0 - Har vært medlem i minst 6 måneder. Japp - Bruker forumet ofte og regelmessig. Kanskje litt for mye? - Stor nok posthistorikk til at vi kan vurdere søkerens seriøsitet. Skulle tro det ja. Meen.. virker som litt mye mas å moderere... så vet ikke helt jeg. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Dumt at det man må være 18 år. Kunne sikkert søkt jeg, men er bare 16 så det blir nok heller kanskje en gang i fremtiden. Uansett, lykke til med ansettelsen av nye moderatorer; og ja, jeg er enig i at det trengs! Edit: Innlegg nr. 1000 Endret 24. september 2005 av White Fox Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Jeg skjønner ikke helt poenget med at dere gjerne vil at moderatorene skal være myndige, og jeg synes det er merkelig at dere påstår at folk ikke liker å bli rettet på av yngre personer. For f. eks. en 25-åring tror jeg det er ett fett om han blir rettet på av en 18- eller 17-åring, eller en 16-åring for den saks skyld. Hvem sjekker vel alderen til moderatorene, anyway? Jeg mener at det ikke er alderen som skal stå i fokus, men modenhet. En 16-åring er ikke nødvendigvis en 16-åring, hvis dere skjønner hva jeg mener. Uansett, jeg ønsker dere lykke til med valget av moderatorer, og venter i spenning! Hvor mange søknader har dere fått inn til nå? Endret 24. september 2005 av @kd Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg mener at det ikke er alderen som skal stå i fokus, men modenhet. En 16-åring er ikke nødvendigvis en 16-åring, hvis dere skjønner hva jeg mener. Uansett, jeg ønsker dere lykke til med valget av moderatorer, og venter i spenning! Hvor mange søknader har dere fått inn til nå? Det har kanskje noe å gjøre med at man "luker" ut de personene som er f.eks 14 år og vil kommer med utsagn som "JeG vil bli moderator!!" Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvem sjekker vel alderen til moderatorene, anyway? Ja, tenkte litt på det selv. Jeg vet faktisk ikke alderen til de fleste moderatorene på dette forumet, selv om jeg har vært her en stund og har forholdsvis mange innlegg. Tror det for det meste er de brukerne som har vært mest aktive her som vet info om alder osv til moderatorer++, og det er jo egentlig akkurat disse erfarne brukerne som trenger minst irettesettelse fra moderatorene; som oftest hvertfall. Er alle moderatorene her nå over 18? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) - 18 om et par måneder - 20% warn men langt fra grovt (og er forsåvidt uenig i begge advarslene) - Har vært medlem i et par år tror jeg. - Bruker forumet ofte og regelmessig. Check - Vil tro at jeg har nok poster, men hvor serriøs jeg er vet jeg ikke Edit: Men jeg kunne moderert litt hvis det hadde vært interesse for det Ueland... Endret 24. september 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg mener at det ikke er alderen som skal stå i fokus, men modenhet. En 16-åring er ikke nødvendigvis en 16-åring, hvis dere skjønner hva jeg mener. Uansett, jeg ønsker dere lykke til med valget av moderatorer, og venter i spenning! Hvor mange søknader har dere fått inn til nå? Det har kanskje noe å gjøre med at man "luker" ut de personene som er f.eks 14 år og vil kommer med utsagn som "JeG vil bli moderator!!" Det er jo klart, sett den til 15 eller 16 da så tar det ikke mange minuttene å fjerne de usæriøse. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Er alle moderatorene her nå over 18? Så vidt jeg vet er kennethdammyr den eneste moderatoren som ikke er 18, men det er bare snakk om tre måneder. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg må nok si meg enig i at alder ikke har noe å si når det gjelder moderering... Så lenge personen/moderator legger sin sak frem på en saklig måte og at han stenger tråden etter å ha tenkt nøye gjennom det. Her er et eksempel hvor alder på moderator egentlig ikke har noe å si, det er egentlig bare en lite gjennomtenkt stenging av en viktig tråd.. 1100 kanaler for KUN 298,- i året Tråden er viktig fordi det er den mest ærlige informasjonen man har om dette "fine"programmet, ifølge google.. Ved et uhell ble navnet til en viss person gjengitt i tråden, og dermed stengt.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hehe, uhell faktisk. Er skummel hvor mange wannabe-mods det er på forumet nå. En viss person som klarte å sende inn 30 rapporteringer igår eller når det var. Slutt å gnåle og ikke klag på kriteriene som er satt. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 En ting er at en 15 åring ikkje kan bli moderator, men at en eksempelvis 17åring ikkje kan bli, det synest eg e litt rart, er ikkje dere enig med meg? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 vegis, hvis man skal tenke sånn vil noen alltid komme med det eksakt samme eksemepelet som du har der, bare med 16,15,14 etc år. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hehe, uhell faktisk. Er skummel hvor mange wannabe-mods det er på forumet nå. En viss person som klarte å sende inn 30 rapporteringer igår eller når det var. Slutt å gnåle og ikke klag på kriteriene som er satt. Hvordan vet du det? Er du sivil moderator eller noe slikt ? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 vegis, hvis man skal tenke sånn vil noen alltid komme med det eksakt samme eksemepelet som du har der, bare med 16,15,14 etc år. ja, men så er jo "kennethdammyr" under 18 og då, og siden minimum er 18 år, så ser eg ingen grunn til å luke vekk 17 åringer som blir 18 om kort tid. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Ingen under 18 år kommer til å bli mod nå, verre er det ikke. Hva er problemet ditt egentlig? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Ingen under 18 år kommer til å bli mod nå, verre er det ikke. Hva er problemet ditt egentlig? Probemet mitt er at eg er 17 år, snart 18 Søren og, kunne ikkje mamma presset meg ut litt før. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Og du tror at du faktisk hadde blitt moderator? Jaja. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Og du tror at du faktisk hadde blitt moderator? Jaja. Ikke vær så negativ da, er jo bare positivt at folk ønsker å bli moderatorere her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg