espengun Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Stemmer det at de som har "gammelt-stort-laminert" førerkort må fornye dette? (Selv om det står at det er gyldig til 2060 feks...) Var en på jobben idag som snakka om at hvis man ble stoppet av politiet med dette førerkortet så ble det tatt inn. Man kunne derimot henvende seg til Statens Vegvesen for å få nytt "kredittkortstørrelse" førerkort gratis.... Er dette bare bull, eller snakket mannen sant?? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Da er vel dette noe ganske nytt tror jeg, før kostet det hvertfall penger å fornye det og det gamle er vel ok som førerkort, men duger ikke lenger som legitimasjon. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Om du skal ha nytt førerkort, koster dette 295 spenn, pluss at du må ha med deg passbilde (siden du har gamle typen og ikke har noe bilde i registeret). Tror ikke det blir dratt inn, men det er vel anbefalt å skaffe seg et nytt et, spesielt om man skal til utlandet. Det førerkortet en har, er vel gyldig til den datoen som står på det..? Med mindre det er helt utslitt.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har slikt "gammelt" førerkort.. Vet ikke når den eventuelle regelen du tenker på kom, men, for 2 år siden ble jeg stoppet av politiet i fartskontroll, og da måtte de se førerkortet, de kommenterte ikke det da, i hvert fall.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 ...men det er vel anbefalt å skaffe seg et nytt et, spesielt om man skal til utlandet. Det er vel påkrevd hvis man skal til utlandet tror jeg. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Det finnes to forskjellige gamle førerkort (sikkert flere også..) og hvis man har den typen som er stor og grønn, må man bytte det inn. Men den nyere typen som er ganske stor og laminert fungerer fint (Er den rød eller brun?). Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 ...men det er vel anbefalt å skaffe seg et nytt et, spesielt om man skal til utlandet. Det er vel påkrevd hvis man skal til utlandet tror jeg. Det er ikke påkrevd, men anbefalt dersom du reiser til noen spesifikke land. Italia er ett av disse vertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå