Dreamhacker Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg kjører Fedora Core 4, har nettopp begynt med det...Men, hvordan mounter jeg NTFS diskene jeg har fra Windows? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) http://www.fedorafaq.org/#ntfs Som du ser må du først setje opp YUM slik det er linka til. EDIT: Etterpå køyrer du i terminal, mens du er root: fdisk -l Post output her. Så kan eg sei vidare kva som må til. Endret 23. september 2005 av objorkum Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Se over Endret 23. september 2005 av olear Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Tenkte jeg kunne spørre litt mer her istedenfor å lage ny thread Hvordan installerer jeg .tar.bz2 og .tar.gz filer, som f.eks Azureus_2.3.0.4_linux.GTK.tar.bz2? Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvordan installerer jeg .tar.bz2 og .tar.gz filer, som f.eks Azureus_2.3.0.4_linux.GTK.tar.bz2? Dette pakker ut filene: tar xvzf foobar.tar.gz tar xvjf foobar.tar.bz2 Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Men finner ingen installasjonsfil inni..:S Fant ut av det Endret 23. september 2005 av Dreamhacker Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Azureus er det berre å pakke ut. tar -jxvf <fil> Eller berre høgreklikke på fila i filbehandlaren. Inni mappa der ligg "azureus", som du kan køyre. Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Hva er en .run fil, og hvordan kjøres disse? Håper jeg ikke maser for mye Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 en .run fil er en kjørbar fil ./fil Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Som olear sa. I ein terminal køyrer du: ./fil Fila må vere køyrbar. chmod +x <fil> Hugs at du kan installere dei fleste program via YUM! yum install <program> Mykje enklare. Les på fedorafaq.org Endret 23. september 2005 av objorkum Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Mounter mann opp NTFS stasjoner på samme måte i Ubuntu også eller er det en egen måte å gjøre det på der? Så slepper jeg å eventuelt lage en ny tråd Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Mounter mann opp NTFS stasjoner på samme måte i Ubuntu også eller er det en egen måte å gjøre det på der?Så slepper jeg å eventuelt lage en ny tråd Tror Ubuntu støtter NTFS. mount /en/partisjon /en/mappe. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Mounter mann opp NTFS stasjoner på samme måte i Ubuntu også eller er det en egen måte å gjøre det på der?Så slepper jeg å eventuelt lage en ny tråd http://www.ubuntuguide.org/#mountunmountntfs og http://www.ubuntuguide.org/#automountntfs Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Ubuntu er en usa'sk distro, usa har programmvarepatenter, ergo er ubuntu i samme føret som fedora ang. ntfs. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Ubuntu er en usa'sk distro, usa har programmvarepatenter, ergo er ubuntu i samme føret som fedora ang. ntfs. Ubuntu har jo ikke noe med USA å gjøre? BTW: Slackware er fra USA og har støtte for NTFS, MP3 osv .... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Ubuntu er en usa'sk distro, usa har programmvarepatenter, ergo er ubuntu i samme føret som fedora ang. ntfs. Hm, i Ubuntu er vel NTFS-støtten inne som standard, i motsetning til Fedora... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Joda, men slack har vel ikke ett sentralt firma som ms kan anngripe, samt at ms ser dem ikke som en trussel? Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Slackware Linux Inc Kan noen egentlig saksøke RedHat for det som er inkludert i Fedora? Endret 25. september 2005 av olear Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Er ikke Ubuntu fra Sør-Afrika da? Og Canonical Ltd., som står for mye av utviklinga, har hovedkontor på Man (Isle of Man, ligger i Irske sjø'n, altså mellom england/skottland og irland) Slackware er, som olear sier, et firma. Slackware er faktiskt en kommersiell distro, forretningsplan omfatter salg av distro'n via websidene. HVIS Ubuntu ikke har NTFS støtte "out of box" har vel det mer med at Ubuntu er basert på Debian, som er sykt strenge på lisenser, enn opphavsland. Endret 26. september 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå