Jonacatt Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har netopp kjøpt en datamaskin i deler, montert den og startet den. Det er første gang jeg monterer en data. Når jeg skal innstalere windows xp så sier den at den ikke finner noen harddisk. Hva kan være feilen her? kabelene står i og den er ny og greier.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) 1. er dette en idedisk? (lang flat kabel) Da må du stille på jumperen, er den alene så skal den være slave, men er det to stk på kabelen (cdrom og harddisk f.eks.) må du stille den ene til slave og den andre til master f.eks disk som master og cdrom som slave er det en sata disk må du trykke F6 under installasjonen når den spør om den skal laste ekstra drivere (helt i starten) og så putte inn disketten Endret 23. september 2005 av Ueland Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hvilket hovedkort? edit: Pata- (bred tynn kabel) eller satadisk? Endret 23. september 2005 av MorePower Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Drivere til SATA kontrolleren ! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Tråden din er nok feilpostet. Denne kateogorien er kun for tilbakemeldinger til de som driver hovedsiden til hardware.no angående saker om hovedsiden. Det er altså ikke en plass å få hjelp. Prøv å poste i denne kateogorien: Forum -> Hardware -> Lagringsmedier Jeg stenger denne tråden siden den havnet helt feil så kan du lage en ny tråd i den kateogorien jeg nevnte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg