faneviken Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Tok nettopp minstejenta på fersken i å sitte å klå på mitt Coolpix 7900. Hun har selvfølgelig fått fingrene inn gjennom linsebeskyttelsen og inn på selve llinsa. Dette ga selvfølgelig noen skjemmende merker. Er det noen som har noen tips på hva jeg kan bruke for å få den ren igjen? Eventuelt hva jeg IKKE må gjøre? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Du får kjøpt linsekluter hos de fleste fotoforhandlere, men du kan også bruke den typen kluter man bruker på briller. Dette bør holde så lenge man ikke venter flere dager med å rengjøre linsa slik at det setter seg godt fast. Hvis det ikke blir helt bra med dette, kan du prøve linsepapir som du først tar en dråpe med linsevæske på (ikke drypp linsevæsken direkte på linsen) og prøv å vask med denne. Tørk av med et tørt linsepapir rett etterpå. Tørk deretter forsiktig av med linsekluten for å få vekk merker fra væsken. Håper dette hjelper Lenke til kommentar
Jonacatt Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Har samme kamera selv. Bra kamera foresten:) Du får kjøpt rengjøringskluter spesielt for linser. funker veldig bra. Pass på å les i brukerveiledningen, der står det viktige ting du kan gjøre å ikke gjøre når det gjelder linsa. rengjøring og div. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå