Gå til innhold

Hardware.no: hardware.no er et reklame-juletre!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forumbrukerne får ikke sin kunnskap fra ingensteder, og de færreste er førstehåndskilder på alle områder, altså kommer kunnskapen ofte fra andre steder, og dette er i stor grad slike nyhetssider. Om du kanskje ikke akkurat bruker HW for nyhetsfeed, så må din informasjon om ny teknologi komme hovedsaklig enten fra andre nyhetssteder eller forumbrukere som har fått det fra et nyhetssted. Noen ting på forumet kan du være førstehåndskilde til, som hvordan man fikser en driverfeil eller hvorfor det mangler en sånn dll-fil i Windows, men ikke om en person bør kjøpe 7800GT nå eller om han bør vente på R520.

den siste delen av ditt innlegg har du helt rett i. den første er jeg mer tvilende til. kanskje man skal anskaffe skolevesenet og universiteter siden man kan lese til seg alt på internet? :D mange forumbrukere her tror jeg har sin kunnskap og kompetanse fra egen erfaring og skole. nyheter kan jeg lese andre steder, gjerne på engelsk, for en del av nyhetene på hw.no er jo direkte oppgulp av andre nyhetskilder. dette er nå slik med nettsider og nettaviser. itavisen, digi, computerworld, itpro, dinside og hw.no har samme nyheten f.eks. eller at vg, dagbladet, aftenposten og f.eks en østerrisk nettavis som jeg sjekker kjører samme bildeserier på samme dag (!).

Lenke til kommentar

På TV har det ikke noe å si hvor mange ganger reklamen blir vist.

Dette er feil. Reklame i beste sendetid koster mer å kjøpe, enn i dårligere sendetid. Altså, mellom to svært populære programmer, kjempes det om å få sendt reklamen sin. De forskjellige reklameaktørene må kanskje overby hverandre slik at prisen går opp. Markedet bestemmer og alt det der.

Så, jo, det har noe å si hvor mange som ser på TV som igjen fører til antall ganger reklamen blir vist, noe som er hovedpoenget. Ikke så ulikt internettreklamen.

Lenke til kommentar

Jeg syntes reklamene jeg har sett på HW er helt geniale jeg, er jo en kjempe fin måte å se alle de bra tilbudene som er rundt forbi.

En ting er å se på reklame som ikke gir noe mening eller en "generell" reklame som bare sier "kom til komplett" men når de nå bruker reklame som sier noe om et spesifikt tilbud så hvorfor ikke.

Ikke noe problem med reklame her jeg :)

Frankie

Lenke til kommentar
Jeg syntes reklamene jeg har sett på HW er helt geniale jeg, er jo en kjempe fin måte å se alle de bra tilbudene som er rundt forbi.

En ting er å se på reklame som ikke gir noe mening eller en "generell" reklame som bare sier "kom til komplett" men når de nå bruker reklame som sier noe om et spesifikt tilbud så hvorfor ikke.

Ikke noe problem med reklame her jeg :)

Frankie

Er jo ikke sikkert at der tilbud på det da...

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg ikke har lest igjennom alle innleggene, og dermed godt mulig skriver noe andre har skrevet før meg, men uansett:

Jeg plages ikke av reklamen på hw.no som den er nå. Jeg har ingen ad-blockers eller lignende, og jeg finner det faktisk reklamen informativ i flere tilfeller når de viser meg f.eks. ukens tilbud på forskjellige nettbutikker. Reklamen i det formatet den er nå, med enkle banners på forskjellige steder av skjermen, er greit å overse når man browser. Det jeg derimot IKKE ønsker, er den reklametypen der forskjellige ord (som GFX, RAM, PSU o.l.) blir erstattet med lenker til forskjellige nettsider som tilbyr dette. Når en slik reklame blir en del av hw.no, vil jeg helt klart vurdere adblocker.

Lenke til kommentar
Siden vi snakker om reklame på hw.no:

Hvorfor betaler nettbutikker for å være med i prisguiden, når den allerede er reklame på den ?

(ønsker ikke noe langvarig diskusjon om dette, men orker ikke å dra igang en disse-ned-1kr-per-klikk@prisguiden-tråd)

ser ingen reklame på prisguiden? link.

Lenke til kommentar

Hvorfor betaler nettbutikker for å være med i prisguiden, når den allerede er reklame på den ?

(ønsker ikke noe langvarig diskusjon om dette, men orker ikke å dra igang en disse-ned-1kr-per-klikk@prisguiden-tråd)

kom på det nå, var ved det gamle prisguidesystemet(har ikke sjekket det ut etter den tid..bare gått og tenkt på det).

My fault :blush:

Lenke til kommentar

Åjoda. For hver gang du trykker kjøp-knappen får hardware 1kr.

Edit: Skriveleif

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Folkens.... Still dere dette spørsmålet.

Vil dere ha litt diskret reklame - men dere kan lese hw.no alle dets søstersider helt gratis?

Eller, vil dere ikke ha hw.no og dets søstersider? Altså - de er helt borte?

Hmmm... Burde være et enkelt valg..

Lenke til kommentar

Jeg har som dere ser vært medlem siden 2001 og har aldri irritert meg over reklamen. Jeg bruker forum, prisguide og leser "oppslagene" på forsiden. Samt at jeg er innom bruktmarked av og til. Jeg er innom minst en gang om dagen og legger ikke merke til reklamen, det er jo reklame for tilbud hos f.eks. Komplett og det intresserer meg og jeg tenker ikke på det som reklame. Skulle det derimot blitt sånn at man måtte betale for å komme inn uansett om det var 1kr dagen hadde jeg kuttet ut. M.a.o. det er bedre med reklame.

Jeg har også blitt skremt delvis vettet av p.g.a. VG reklamene, eneste grunnen til at jeg fortsatt bruker siden er fordi jeg ser lite på tv og derfor må få med meg nyhetene på et vis.

Jeg er SÅÅÅ lei ting som koster penger på nettet. Ta f.eks. QXL alt koster jo penger der. Jeg så en veninne av meg som brukte Spraydate, der kostet det enten 30kr å laste opp bilder, ellers kunne det være gratis, men da måtte alle som skulle se bildene betale 10kr for det... Det værste er kanskje steder der du må betale for å laste ned drivere til hardware. Så dette har med prinsippet å gjøre. Liker ikke denne utviklingen i det hele tatt!

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Jeg for min del, synes HW.no ser mer proff ut uten all reklamen(ironisk nok).

Enig. Jeg må desverre si at hw.no har kommet til det punktet at hvis de hadde hatt få og diskrèt reklame ville de fått mer hits enn de gjør nå. Så godt som alle jeg vet om har adblocket det som går an her, rett og slett fordi siden blir så jævli uoversiktlig slik det er nå....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HW skulle gjort det enklere for oss å blokkere selektiv reklame. Personlig er jeg møkka lei postenreklamene.

Jeg ønsker ikke å blokkere all reklame, da jeg faktisk har nytte av noen, men om jeg skal effektivt få vekk de hersens posten greiene så må jeg blokkere alt. Dette taper jo HW på. Hva med å legge reklame fra feks posten under en egen subdir /posten /komplett ol. På denne måten vil det være enkelt for oss adblockere å fjerne det som vi ikke vil ha, istedet for ALT.

Lenke til kommentar
HW skulle gjort det enklere for oss å blokkere selektiv reklame. Personlig er jeg møkka lei postenreklamene.

Jeg ønsker ikke å blokkere all reklame, da jeg faktisk har nytte av noen, men om jeg skal effektivt få vekk de hersens posten greiene så må jeg blokkere alt. Dette taper jo HW på. Hva med å legge reklame fra feks posten under en egen subdir /posten /komplett ol. På denne måten vil det være enkelt for oss adblockere å fjerne det som vi ikke vil ha, istedet for ALT.

5003975[/snapback]

Hvis du bruker adblock med Firefox, så tror jeg det er en enkel sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...