Gå til innhold

Hardware.no: hardware.no er et reklame-juletre!

Anbefalte innlegg

Dere som blokerer reklame; Snyltere! Det dere leser og lærer på hadware.no med søstersider og forum betaler dere ikke døyten for. Om dere ikke kan holde ut med de lille av reklame som finnes, så er dere igrunn passe frekke. Uten reklamen har nettverket så å si ikke noe i inntekt, noe forbrukerne for kjenne med tiden.

Nettverket har ingen lydreklamer og pop-up av noe slag, så dere legger ikke stort merke til de. Det kan da umulig være så vannsklig å ingnorere de 3-4 bildene som popper opp på siden? Det er reklamen som driver sidene.

(Jeg utaler meg ikke på vegne av nettverket nå, men jeg er temlig sikker på mine utsagn)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som blokerer reklame; Snyltere!

Sitter du og ser all reklamen på TV også, eller zapper du til en annen kanal?

Man velger selv hvor mye reklame man vil se...

På TV har det ikke noe å si hvor mange ganger reklamen blir vist.

Her på Hw med søstersider telles reklamen for hver gang den blir lastet, noe den ikke blir hvis dere blokerer den.

Ja, du velger selv hvor mye du vil se, selv mener jeg det er feigt av deg hvis du ikke kan spare 2kroner(2kroner du ikke engang jobber for å gi bort) til nettverket mens du leser en artikkel.

Lenke til kommentar
Dere som blokerer reklame; Snyltere! Det dere leser og lærer på hadware.no med søstersider og forum betaler dere ikke døyten for. Om dere ikke kan holde ut med de lille av reklame som finnes, så er dere igrunn passe frekke.

må nesten le av dine utsagn. for meg er hw.no = forum og til tider prisguide (dog jeg kun bruker noen få faste butikker uansett). for meg er det altså forumet = forumbrukerene som er ressursen, ikke "nyheter" og tester som publiseres. tenk over det. dessuten så kan trolig forumet driftes fra inntekter av en liten statisk reklame eller donasjoner for den saks skyld dersom du skal diskutere utgifter (trolig uten å ha data på det)

kort; ditt innlegg = :thumbdown:

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

synes ikke hw.no er noe ille med tanke på reklame.. her er det hvertfall ganske proffe reklamer som er retta mot målgruppe. synes det er veldig kjekt å få vite om de forskjellige tilbudene webshoppene har ettersom jeg er ganske hardware interessert.. som også er grunnen til at jeg leser på hardware.no.. ;)

ta en titt på itavisen eller hvilken som helst annen side og se der så skjønner du kanskje at dette ikke er så ille.

og en annen sak, hvordan ville du drevet hw.no med tanke på finansiering? regner med du ikke ville hentet inntektene fra reklame så da har du vel en annen smart måte og gjøre dette på? :)

edit: det er forresten kun 4 reklamer på forsiden nå, derav kun to er animerte. samt en egenreklame til programmer.no litt lengre ned. (statisk) vil ikke påstå at det er mye..

til sammenligning:

itavisen.no har 18 reklamer på forsiden, sikkert 2/3 animert.

dinside.no har 10..

dagbladet.no har 16..

osv..

Endret av someday.
Lenke til kommentar

jeg fikk ikke markert nok i mitt forrige innlegg dette: etter min mening er det meste av kunnskap og kompetanse på hw.no forvaltet av forumbrukerene (det er i stor grad de som gjør hw til en norsk data-kunnskapskanal, bare se på f.eks. antallet forummedlemmer), ikke av de ansatte og eierene. skjønner hva jeg mener?

til sammenligning:

itavisen.no har 18 reklamer på forsiden, sikkert 2/3 animert.

dinside.no har 10..

dagbladet.no har 16..

osv..

seriøst? :scared: må nesten fyre opp internet exploder for å sjekke :eek:

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

75383 brukere

Om hw hadde tatt 1kr pr mnd som vi betalte med sms

hadde de tjent 1 million kr i året som de kunne ha brukt på lønn og bedre testutstyr.

Trur ikke mange her hadde brydd seg om 1 kr mnd med en så lett betalingsmåte. Vi kunne ha sett på det som en støtte til hw.no for jobben de gjør.

(Jeg mener det)

Endret av War
Lenke til kommentar

Enkelte får sine nyhetsoppdateringer fra forumer og andre brukere der, andre får den gjerne fra nyhetssider. Dette kan være utenlandske/engelskspråklige så vel som norske, det kan være ITavisen eller the Inquirer. Noen av oss får mye informasjon og nyheter fra HW. Forumbrukerne får ikke sin kunnskap fra ingensteder, og de færreste er førstehåndskilder på alle områder, altså kommer kunnskapen ofte fra andre steder, og dette er i stor grad slike nyhetssider. Om du kanskje ikke akkurat bruker HW for nyhetsfeed, så må din informasjon om ny teknologi komme hovedsaklig enten fra andre nyhetssteder eller forumbrukere som har fått det fra et nyhetssted. Noen ting på forumet kan du være førstehåndskilde til, som hvordan man fikser en driverfeil eller hvorfor det mangler en sånn dll-fil i Windows, men ikke om en person bør kjøpe 7800GT nå eller om han bør vente på R520. HW's nyheter i seg selv gjør kanskje ikke HW til en norsk data-kunnskapskanal, men det er med på å styrke kunnskapene til de som gjør det.

Lenke til kommentar

hw tjener nok godt på reklamene så det er ikke nødvendig å gjøre sien til betal for å se side.

Hw.no er bra, men ikke gå amok heller, det er en internett side som alle andre, mange brukere resulterer jo bare i store driftskostnader. reklame er nødvendig, og jeg har kjøpt ved å klikke på reklamer flere ganger, fex når jeg skal ha nytt skjermkort, da bruker jeg å holde meg oppdatert på priser, og med en gang jeg ser drømmekortet til drømmeprisen i reklamen så er det gjort, sånn funker det.

Lenke til kommentar
Må bare bruke Adblocker om man skal kunne lese HW. Men slik blir det når man skal tjene penger.

For ett utsagn! Hvordan tror du hardware.no-nettverket ville vært uten noen form for inntekter? De som skriver her tjener ikke akkurat FETT med penger da, det er veldig frivillig å være med her!

Ja, så frivillig at du står ikke spesielt sterkt når det kommer til rettigheter, og ikke minst går selve selskapet med svært godt overskudd. 9,1 mill inn (8,7mill er reklame) og 6,8mill ut. Det skulle vel gi et driftsresultat på 2,3mill. Jeg føler SÅÅÅÅÅ synd på dere når Ad Muncher slår inn.

Nettverket har ingen lydreklamer og pop-up av noe slag, så dere legger ikke stort merke til de. Det kan da umulig være så vannsklig å ingnorere de 3-4 bildene som popper opp på siden?

Dere har vitterlig ANIMERT reklame. For meg er det minst like irriterende som "statisk" reklame med lyd. Det forstyrrer fryktelig når jeg skal lese, og det hjelper ikke på at jeg leser sakte fra før. Jeg kan godt finne meg en annen side å lese, men da mister dere en leser på statistikken, statistikk som på sett og vis også er med å bestemmer hvor mye dere tjener.

Ad Muncher Usage Statistics for v4.6 Build 10270

Adverts removed by Ad Muncher:  2,094,173

Approximate bandwidth saved:    16,360 MB

Counter started:                juni 12, 2004

Edit:

Nå håper jeg du har betalt for alt av software, musikk o.l som du har på maskina ... Jada, jeg er sikkert en snylter. Piratkopierer, blokkerer reklame, nekter å betale "NRK-lisensen" osv., MEN det er da faktisk flere i nettverket som piratkopierer f.eks :roll: Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Må bare bruke Adblocker om man skal kunne lese HW. Men slik blir det når man skal tjene penger.

For ett utsagn! Hvordan tror du hardware.no-nettverket ville vært uten noen form for inntekter? De som skriver her tjener ikke akkurat FETT med penger da, det er veldig frivillig å være med her!

Ja, så frivillig at du står ikke spesielt sterkt når det kommer til rettigheter, og ikke minst går selve selskapet med svært godt overskudd. 9,1 mill inn (8,7mill er reklame) og 6,8mill ut. Det skulle vel gi et driftsresultat på 2,3mill. Jeg føler SÅÅÅÅÅ synd på dere når Ad Muncher slår inn.

Nettverket har ingen lydreklamer og pop-up av noe slag, så dere legger ikke stort merke til de. Det kan da umulig være så vannsklig å ingnorere de 3-4 bildene som popper opp på siden?

Dere har vitterlig ANIMERT reklame. For meg er det minst like irriterende som "statisk" reklame med lyd. Det forstyrrer fryktelig når jeg skal lese, og det hjelper ikke på at jeg leser sakte fra før. Jeg kan godt finne meg en annen side å lese, men da mister dere en leser på statistikken, statistikk som på sett og vis også er med å bestemmer hvor mye dere tjener.

Ad Muncher Usage Statistics for v4.6 Build 10270

Adverts removed by Ad Muncher:  2,094,173

Approximate bandwidth saved:    16,360 MB

Counter started:                juni 12, 2004

Edit:

Nå håper jeg du har betalt for alt av software, musikk o.l som du har på maskina ... Jada, jeg er sikkert en snylter. Piratkopierer, blokkerer reklame, nekter å betale "NRK-lisensen" osv., MEN det er da faktisk flere i nettverket som piratkopierer f.eks :roll:

Åhh så sinna :whistle:

Lenke til kommentar
Ernie hvis du har så store problemer med å lese når det er animert reklame på en internettside hvordan fungerer du ellers når du ikke sitter ved data'en?

Må jo ha store problemer med å konsentrere deg?

Nei, har da heller aldri sagt at jeg har store problemer med å lese når det er animert reklame, bare det at jeg legger meget godt merke til det. For min del er reklame med lyd bedre enn animert reklame av den enkel grunn at lyden kan jeg unngå, men det kan jeg ikke med animasjonen.

Åhh så sinna    :whistle:

Egentlig ikke :)

Lenke til kommentar

Syntes selv ikke at reklamen her inne er plagende. Sjekket VG for å sammenligne, og la merke til at de nå har fått enda mer reklame. Før var bakgrunnen hvit, når er den fylt av H&M reklame.

Kjedelig, men slik er livet, skal ting være gratis til oss, så må de finne andre inntektskilder, og eneste mulighet der er reklame.

EDIT: Vil heller ha reklame på NRK sine TV og Radio kanaler enn å betale 2000,-+ i året for noe jeg nesten aldri bruker.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...