$k$ Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 HEi, jeg har klart å fått et virus på min windows maskin, dette er av typen som ikke er så veldig lett å få bort. Defor tenkte jeg, hvorfor ikke gå inn i linux å fjerne filene derfra! Men det er et problem.. jeg skal slette filen, men d står at den er på en "read only disc", hva må jeg gjøre for å få full tilgang til å slette hva jeg vil på discen? takk Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Du kan ikke skrive til NTFS. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 søren.. hva skal jeg da gjøre? dette er et forferdelig virus, jeg har ikke tilgang til "Prefetch" mappen i windows, får ikke slettet filene, får ikke innstalere div. virus og antispam programmer osv.. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 hehe, det var det jeg håpte jeg skulle slippe:P sitter på lan så dette her passer jo fortreffelig.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Det er mulig å skrive til NTFS, men på eget ansvar (hvis formatering er eneste utvei). Du kan aktivere støtte i kernelen, eller bruk denne (vet ikke om de i det hele tatt fungerer). Endret 23. september 2005 av olear Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Om du veit akkurat kva for filer som skal fjernast kan du vel berre bruke Windows CDen og gå i kommandolinja der (reparer-modus elns), men det får du ta i Windows-forumet. Ønsker du moglegheiten til slikt seinare, sørgar du for at partisjonane er FAT32 og ikkje NTFS. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Du kan aktivere støtte i kernelen, eller bruk denne (vet ikke om de i det hele tatt fungerer). Støtten i kernel tillater ikke endring av filstørrelser; dvs. er den ubrukelig. Men Captive NTFS fungerer ganske bra - men den er heller ikke helt stabil. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 prøv captive RPM i386 binary tested for distributions: * Red Hat 9 Shrike * Red Hat 8 Psyche * SuSE 9.0 * SuSE 9.1 * Mandrake 9.1 Bamboo (9.8MB) captive-static-1.1.5-0.i386.rpm Source archives link download Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Problemet med NTFS er at det er proprietært, lukket, så ingen andre enn MS vet egentlig skikkelig hvordan det funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå