DE1 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Altså jeg har et Beantech Igloo 1-kabinett. Jeg lurte på om jeg skulle til å modde det litt. Det er ikke noe modda, og jeg skal heller ikke ha noe mer modding en det, det går på 5-900 kr... - Så, har jo mest lyst på plexi i siden da, men har ikke peiling om jeg får til det. - Ellers noe spotlight som lyser opp mot hovedkortet har også vært en tanke... Edit: Som du ser er det et kjedelig kabinett! Endret 23. september 2005 av DE1 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Altså jeg har et Beantech Igloo 1-kabinett. Jeg lurte på om jeg skulle til å modde det litt. Det er ikke noe modda, og jeg skal heller ikke ha noe mer modding en det, det går på 5-900 kr... - Så, har jo mest lyst på plexi i siden da, men har ikke peiling om jeg får til det. - Ellers noe spotlight som lyser opp mot hovedkortet har også vært en tanke... Edit: Som du ser er det et kjedelig kabinett! Mye du kan gjøre med det kabinettet der F.eks; Fixe plexi, Spotlights eller katoder, lage viftehull (helst med plexi) i toppen, bytte power-bryter, gjøre noe med vifteinntaket i fronten. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Mye du kan gjøre med det kabinettet der F.eks; Fixe plexi, Spotlights eller katoder, lage viftehull (helst med plexi) i toppen, bytte power-bryter, gjøre noe med vifteinntaket i fronten. Oi, det var en del ja... Hvor får jeg tak i plexiglass i en side dør til dette kabinettet? Kan du skrive ned en liste med linker til de forskjellige forslagene du hadde? Så kan jeg velge og vrake Er du spuer-duper snill, kan du gjøre et overslag hvor mye dette vil koste? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Oi, det var en del ja... Hvor får jeg tak i plexiglass i en side dør til dette kabinettet? Kan du skrive ned en liste med linker til de forskjellige forslagene du hadde? Så kan jeg velge og vrake Er du spuer-duper snill, kan du gjøre et overslag hvor mye dette vil koste? Kjøpe sidedør? Skulle du ikke modde da? Da setter du inn vindu selv katoder, Husk soundkontroller, og inverter 2stk katoder + Soundcontroller + inverter = 140kr Bryter, ja den er j*velig dyr, men se på skjønnheten da = 170Kr Kabelsleeves = 100kr UV spots = 60kr Vifter får du velge og vrake selv. Regn en sirkus pris på 400kr Alt i alt = sirkus 900kr Men vis du skal modde enda mer, ville jeg fjernet fronten forand viften og erstattet denne med den tøff viftegrill og sånn "netting" Endret 23. september 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Ok, kan du fortelle meg litt om hvordan man setter inn glass? Hvor jeg kjøper glass? Må man ikke ha en slags kniv da? Jeg har altså ikke noe utstyr som kan skjære gjennom børstet aluminium... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Man trenger ikkenoe spess for å fikse litt plexi, eneste er vel en dremel så kan du skjære ut hull, og skjære til plexi Plexi får du kjøpt hos www.netshop.no Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Det er vel ikke bare, bare å skjære vel? Også hvis jeg skjærer feil? Og jeg klarer jo ikke å skjære plexi likt som jeg skjærer sidedøra? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Jeg hadde litt dårlig tid i går til å forklare, kan ta det litt nærmere nå. Det du kan gjøre er å merke opp hvor stort hull du skal ha på kabinettet ditt, også skjærer du ut det. Etter du har gjort det, legger du plexi-plata over, og ser til at du får ca. 2-3cm mer enn hullet på alle kanter(dette er hvis du skal ha den på innersiden, hvis du skal ha en list så må du ha like mål, men jeg anbefaler ikke list, det er så stygt!). Har hørt at de bruker maskeringstape når de skjærer/kutter til plexi og/eller i sidedøra? Stemmer dette, blir det bedre resultat da? Det du kan bruke til å skjære med, er en dremel(hvis du ikke har, burde du nesten kjøpe det med en gang Link (Multiverktøy, CO/TECH) Håper dette hjalp litt, lykke til med prosjektet -Qvin- Skriveleif.. Endret 24. september 2005 av DJ Ovin Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Det blir vel utrolig stygt ved å bare skjære ut også sette på et glass bak liksom? Hvordan fester jeg det? Har ikke dremel, skal jeg bruke det må jeg låne... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Jeg syns det blir MYE finere enn bare å sette på en list, men det er ditt valg Ossen du fester: Enten lim, eller så kan du bruke nagler o.l. Endret 24. september 2005 av DJ Ovin Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Ok, tenk at jeg skjærer da, et kvadrat f.eks... Så er det liksom et hull i døre. Så setter jeg på plexi bak også ferdig? Det å da se ut som et hull med glass på? Har du bilde av et kabinett med din fremgangsmåte? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det blir vel utrolig stygt ved å bare skjære ut også sette på et glass bak liksom? Hvordan fester jeg det? Har ikke dremel, skal jeg bruke det må jeg låne... Sorry, at jeg sier det, men. Har du så lite peiling og så lite verktøy, ville jeg droppet hele moddeprosjektet. Jeg ville i alle fall begynt på et annet kabinett først, vis du er så redd for at noe skal gå galt. Angående list; Det er stygt. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det blir vel utrolig stygt ved å bare skjære ut også sette på et glass bak liksom? Hvordan fester jeg det? Har ikke dremel, skal jeg bruke det må jeg låne... Sorry, at jeg sier det, men. Har du så lite peiling og så lite verktøy, ville jeg droppet hele moddeprosjektet. Jeg ville i alle fall begynt på et annet kabinett først, vis du er så redd for at noe skal gå galt. Angående list; Det er stygt. Jeg er egentlig enig der, eller du kan få noen andre til å gjøre det Jeg har ikke noe bilde av et kabinett med den framgngsmåten, men de fleste kabinett med sidedør er gjort sånn (Hvertfall Raidmax ) Ok, tenk at jeg skjærer da, et kvadrat f.eks... Så er det liksom et hull i døre. Så setter jeg på plexi bak også ferdig? Det var akkurat sånn jeg tenkte ja Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg har ikke noe bilde av et kabinett med den framgngsmåten, men de fleste kabinett med sidedør er gjort sånn (Hvertfall Raidmax ) Alle kabinetter med sidedør har jo plexiet bak døra, uten list. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Har jo altså dette kabinettet jeg kan øve meg på da! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg har ikke noe bilde av et kabinett med den framgngsmåten, men de fleste kabinett med sidedør er gjort sånn (Hvertfall Raidmax ) Alle kabinetter med sidedør har jo plexiet bak døra, uten list. Ja det har de jo Hehe miss av meg det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå