Gå til innhold

komplett butikk i oslo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere Komplett-butikken heter Datakjeden nå. De har nesten samme prisene uansett. Det er i Møllergata. Se på finn.no etter kart. I samme gata ligger Digital Impuls, som også har webshop+butikk og temmelig like priser som Komplett.

Møllergata går parallellt med Karl Johan, burde ikke være vanskelig å finne fram.

Lenke til kommentar

He he. Datakjeden ja, dyrt der. Sats heller på Netshop du :D www.netshoposlo.no

 

Sist jeg var på datakjeden skulle jeg ha et nettverkskort (trådløst pcmcia), 810 sa selger mens prislapp sa 720 eller noe. Når jeg kommenterte det så sa han at det var gammel pris. Jaha tenkte jeg, vil ikke ha gamle og nedstøvete komponenter og gikk til Netshop i stedet. Kjøpte meg Linksys til 325 kr..

Lenke til kommentar

Da må det i såfall ha vært 3Com med XJACK-antenne, eller et eller annet spesielt kort med abg-støtte eller no, for 3Com/D-Link/SMC/Cnet standard PCMCIA-kort ligger både rett under og rett over 400,- Dette er de vanligste Wlan-kortene med 11g-støtte, uten noen spesielle funksjoner.

 

Så med mindre du spurte etter noe helt spesielt som da kostet mer enn de vanligste kortene, fikk du feil pris.

Lenke til kommentar
Tidligere Komplett-butikken heter Datakjeden nå. De har nesten samme prisene uansett. Det er i Møllergata. Se på finn.no etter kart. I samme gata ligger Digital Impuls, som også har webshop+butikk og temmelig like priser som Komplett.

Møllergata går parallellt med Karl Johan, burde ikke være vanskelig å finne fram.

Møllergata krysser Karl Johan.

 

De siste gangene jeg har vært ute etter deler har det vært både lettere og billigere å få tak i dem på digital impuls.

Lenke til kommentar
Tidligere Komplett-butikken heter Datakjeden nå. De har nesten samme prisene uansett. Det er i Møllergata. Se på finn.no etter kart. I samme gata ligger Digital Impuls, som også har webshop+butikk og temmelig like priser som Komplett.

Møllergata går parallellt med Karl Johan, burde ikke være vanskelig å finne fram.

Møllergata krysser Karl Johan.

 

De siste gangene jeg har vært ute etter deler har det vært både lettere og billigere å få tak i dem på digital impuls.

Ett annet problem med datakjeden er at de har svært få deler på lager. Jeg mener en av årsakene til at jeg fra tid til annen ikke bestiller deler via internett er at jeg gjerne vil ha dem ASAP og da hadde jeg gjerne betalt de ~50-100kr ekstra datakjeden tar ekstra i forhold til Komplett. Somregel ender jeg hos StartIt de gangene jeg faktisk trenger deler med en gang, liten butikk, men de har i det minste endel "nyttig" på lager og ikke en stor butikk fyllt med CD spindler, musmatter, tastaturer, en stor/fin utstilling av kabinetter de ikke har på lager etc. Dvs de har disse tingene, men har funnet en "bedre" balanse enn datakjeden.

 

Ellers bestiller jeg det meste fra nettbutikkene, Itbutikken er vel den jeg bruker ved større kjøp(de siste gangene), mens MPX har tatt over for Komplett og Multicom som valg nr 2.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

For guds skyld, ikke kjøp hos Digital Impuls!

 

Har aldri vært borti værre kundeservice.

Kjøpte en gang en tråløst router av dem som ikke virket helt som den skulle.

Koblet seg av omtrent hvert 5 minutt.

Skulle da levere dette her tilbake da, men neida, dem kunne jo ikkeno for at firmware'n var dårlig!! Hørt sånt tull??

Etter et par uker med krangling med sjefen selv så ga han seg til slutt.

Etter det så løste det meste seg da jeg fikk en ny router.

 

Så min anbefalning....IKKE Digital Impuls!

Lenke til kommentar

Jeg har fått inntrykket at flere IT-butikker har den holdningen at deres jobb er over etter at varen er utav butikken og at de ikke kan lastes for evnt feil produsenten har gjort. Kommer litt på en av Whitebox trådene hvor faktisk en vanlig reklamasjonssak har havnet i retten. Alle seriøse bedrifter som driver med salg vet at de har ett ansvar for produktene se selger faktisk fungerer og dersom det er noe galt, så er det faktisk deres ansvar å reklamere til produsent/grossist og ikke kundens. Bedrifter som ignorerer dette burde etter min bøtlegges eller i verste tilfelle fratas rettigheten til å drive butikk/salg. Årsaken er 1 at kunder til stadighet blir skadelidende(ofte samme bedrifter som går igjen) og 2 at rettsystemet blir overbelastet med tullesaker.

 

For å moderer litt, så ligger det faktisk litt ansvar hos kunden også. Å ta vare på kvitteringer/garantibevis er sef en selvfølge, det samme er høftlighet. Jeg har faktisk arbeidet i butikk og jeg vet at noen kunder kan være utrolig vanskelige. Blant annet husker jeg en kunde som laget masse bråk om en vare som ved nærmere ettersyn faktisk var tydelig merket med navnet til en konkurrent... og andre igjen ville særbehandles eller kjeftet deg huden full i det de steg inn døren. Noen tror faktisk at beste taktikk når man vil reklamere/bytte noe er å være skikkelig aggressiv, som regel er det motsatte tilfellet.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Finnes det en komplett butikk i oslo?

 

skal kjøpe ny harddisk og skal til oslo imorgen, så kan jo like godt kjøpe der..

 

eller er det andre steder dere anbefaler å kjøpe slikt i oslo

 

( helst en sentral butikk )

Husk kjøp hos Datakjeden, forutsetter innlevering til Datakjeden ved garantirep.

Komplett tar seg ikke av garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...