Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Snodig problem med internett.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for 2 uker siden 4 mbit internet, levert av Vesterålskraft (Samma greia som lyse). Og linja funker fint, sinnsykt rask. Men, jeg faller ut av irc konstant! Bitcomet kan stå og laste stabilt på 4-500 kbs men jeg faller fortsatt ut.

Jeg har prøvd og avsluttet alle programmer som bruker internett, bortsett fra mirc, og det samme skjer hele tiden.

Oppsettet er som følger: Telsey fiberboksen er koblet i en Linksys Befw11s4 router. Jeg har tilkobling via kabel, mens resten av huset får nett via wlan.

Så mitt spørsmål, er det noen som har Vesterålskraft eller noen andre isper som bruker Lyse sin løsning som har dette problemet? Eller kan det være at det er routern som bugger?

Btw, så er wlanet sikret med wep kryptering, skjult SSID, og mac addresse filtrering. Men siden jeg er koblet til via kabel, så skal ikke dette ha noe og si.

EDIT: Dhcp servern er aktivert, men jeg har manuel ip. Dhcp servern sender ut fra 192.168.1.10 til 192.168.1.126.

Min lokale ip er 192.168.1.100 pga at jeg har forwardet noen porter til min pc. (Bittorrent) Kan dette ha noe og si?

Endret av Pasient-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ett problem som min isp ikke fant ut av. Jeg så det heller ikke da jeg har utstyr mellom isp router og maskinene. Men den koblet seg av ett sted mellom 10 sec og 2 min. HELE tiden.

Det var routeren som var fysisk skadet. Ikke noe jeg hadde gjort, men fikk den sånn av isp.

Jeg la ikke merke til at den koblet av og på hele tiden på noe annet enn irc. Der jeg falt av stort sett hele tiden. IE explorer kunne være treig til tider, om det var mye info som lastet. Da det gjerne tok noen oppkoblinger for å få opp hele sider.

Jeg ville spurt isp om de kunne sendt deg en ny router for å se om det samme problemet oppstår da. Om det da gjør det er det noe feil ett annet sted.

Mvh

Thelle

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problem. Grunnen til dette er at jeg bor for langt unna sentralen, så jeg mistet dsl-sync noen ganger i løpet av døgnet.

Eneste jeg kunne gjøre da, var å enten få lavere hastighet så linja ble stabil, eller drite i at msn/irc/whatever falt ut noen ganger i døgnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...