DargarWhiteFang Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Heisann. Jeg hvet ikke (hvordan man staver, men det er en annen sak) om dette har vært diskutert tidligere på forumet, men har noen synspunkter selv som jeg ønsker å dele og diskutere. Jeg prater om Gigabyte's i-RAM "hdd" som er en ddr-ram basert s-ata harddisk. i-RAM test på THG. THG konkluderer med at dette ikke er en løsning for hjemme-bruk å bla bla bla. Vanligvis synest jeg faktisk at THG skriver ganske bra artikkler rettet både mot entusiaster og mer "vanlige" folk, men her synest jeg de har vært unødvendig trangsynte. Greit nok at man kanskje ikke kan/bør ha windows på denne, særlig siden man ikke vinner all verden av tid på boot-up etc, og greit nok at det finns risk for tap av data, men om vi tenker fra en entusiasts synspunkt, så ser jeg iallefall noen klare områder som det hadde vært innteresant å ta med i testen, der ting som data-sikkerhet ikke er SÅÅ viktig... F.eks. Innstaler grafikk-kort drivere på denne, sammen med f.eks. DOOM3 eller Half-Life2 eller et annet av dine favoritt spill... Savegames og konfig-filer, eller for den del hele driven, kan jo ghostes over til en vanlig hdd etter install og etter "viktige" saves... (Kan man velge hvor DirectX skal innstaleres?)... Så når man skal spille, så vil man være helt kvitt all "hdd" hakk som av og til kommer når data skal "prefetches" eller hva det kalles, og bare tenk på hvor raskt level's vil lastes?!! Med tanke på at man kan (og nesten bør) bruke de billigste (og treigeste) DDR brikkene i dette produktet, så ser jeg det ikke som noe stort problem å få 2-4GB, noe som er stort nok for et par spill, selv med dagens spille-størrelser. Selvsagt er ikke spill pr i dag hovedsaklig begrenset av hdd akksess tider og slikt, men for oss som vil ha god flyt og rask start av spill må vel dette være ypperlig? Jeg kommer iallefall til å følge svært nøye med på denne dingsen, og når jeg (etter år med sparing) kjøper min nye gaming pc i januar/februar, så kommer jeg til å sterkt vurdere dette "bare" for å kunne laste spill på null-komma-niks og for å kjappe opp level-loads etc. Kanskje HW eller noen i HW nettverket (Gaming.no) kunne tested i-RAM fra en spillers synspunkt?? Hva syns dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå