Chrisss Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 fikk en Tosiba av mamma men så luer jeg på om jeg kan bytte skjermkorte og ram og cpu og harddisk det siter en 1,6 p4 i den! kan noen vise meg hvor jeg kan kjøpe deler til den ? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 fikk en Tosiba av mamma men så luer jeg på om jeg kan bytte skjermkorte og ram og cpu og harddisk det siter en 1,6 p4 i den! kan noen vise meg hvor jeg kan kjøpe deler til den ? Du kan bytte ram og harddisk, men cpu-skjermkort blir straks verre for da må du garantert bytte hovedkortet, og når regningen kommer så lønner dette seg heller å kjøpe ny maskin. (stor forskjell på bærbar/stasjonær) ved oppgraderinger.. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Okii åssen harddisk må jeg kjøpe da? men det må jo gå ann bytte cpu da det siter en 1,6 veit ikke hvor bra den er jeg da... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Okii åssen harddisk må jeg kjøpe da? men det må jo gå ann bytte cpu da det siter en 1,6 veit ikke hvor bra den er jeg da... Du må nesten høre med de som forhandler den maskinen du har.. men jeg vet av erfaring at harddisk og ram er enkelt å bytte. Med en 1,6 Pentium4 så regner jeg dette er en tre-fire år gammel maskin, og cpu er dessverre ikke lett å gjøre noe med på eldre maskiner, men hør med forhandler vilken harddisk som passer for å være sikker. Endret 23. september 2005 av Jada-jada Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Du må huske på at kjøleløsningen kanskje ikke er beregnet på større hastigheter på CPU enn 1,6, noe som kan være begrensende selv om HK støtter mer Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Harddisk - vanligvis 2,5" IDE. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 fikk en Tosiba av mamma men så luer jeg på om jeg kan bytte skjermkorte og ram og cpu og harddisk det siter en 1,6 p4 i den! kan noen vise meg hvor jeg kan kjøpe deler til den ? For å si det enkelt - du kan ikke bytte CPU/skjermkort. Trenger du større disk, så passer vanlige 2,5" IDE harddisker, selges på alle webshop'er. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Åssen ramm skal jeg ha a`?? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 det er det ingen som vet, grunnet at du skriver veldig lite om hvilken maskin du har fra før. ER du sikker på at det er Pentium 4? kan det være en Pentium M på 1.6ghz (isåfall trenger du så absolutt ikke bytte CPU..) Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Hvorfor kan jeg ikke bytte cpu eller skjermkort ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 uten at jeg vet hvordan ståa er i din maskin (fordi du ikke nevner modell), så kan det sies at de fleste eldre laptopper ofte lodda fast ting som skjermkort. (eller de er integrert på hovedkortet uansett, ellr bruker en formfactor på tilkoblingen mellom HK og GFX kort som gjør at du ikke akkurat kan gå i butikken og kjøpe noe.. CPU er jeg mer i tvil om. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvorfor kan jeg ikke bytte cpu eller skjermkort ? Fordi det er ikke så enkelt som du tror. Dessuten er det veldig få bærbare som har utbyttbar skjermkort. Husk at det er mange andre faktorer som kommer inn som f.eks varmeutvikling osv. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 oki har en Toshiba satellite ps190 eller s1900-101 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 http://fileforum.betanews.com/detail/AIDA32/1033800563/1 last ned denne, kjør programmet (trenger ikke install) og post system summary her lettere å uttale seg for andre dersom du gir mer info om systemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå