Gå til innhold

Toshiba! Hva kan jeg bytte inn en sån ?

Chrisss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk en Tosiba av mamma men så luer jeg på om jeg kan bytte skjermkorte og ram og cpu og harddisk det siter en 1,6 p4 i den! kan noen vise meg hvor jeg kan kjøpe deler til den ?

Du kan bytte ram og harddisk, men cpu-skjermkort blir straks verre for da må du garantert bytte hovedkortet, og når regningen kommer så lønner dette seg heller å kjøpe ny maskin. (stor forskjell på bærbar/stasjonær) ved oppgraderinger..

Lenke til kommentar
Okii åssen harddisk må jeg kjøpe da? men det må jo gå ann bytte cpu da det siter en 1,6 veit ikke hvor bra den er jeg da...

Du må nesten høre med de som forhandler den maskinen du har.. men jeg vet av erfaring at harddisk og ram er enkelt å bytte.

Med en 1,6 Pentium4 så regner jeg dette er en tre-fire år gammel maskin, og cpu er dessverre ikke lett å gjøre noe med på eldre maskiner, men hør med forhandler vilken harddisk som passer for å være sikker.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
fikk en Tosiba av mamma men så luer jeg på om jeg kan bytte skjermkorte og ram og cpu og harddisk det siter en 1,6 p4 i den! kan noen vise meg hvor jeg kan kjøpe deler til den ?

For å si det enkelt - du kan ikke bytte CPU/skjermkort.

Trenger du større disk, så passer vanlige 2,5" IDE harddisker, selges på alle webshop'er.

Lenke til kommentar

uten at jeg vet hvordan ståa er i din maskin (fordi du ikke nevner modell), så kan det sies at de fleste eldre laptopper ofte lodda fast ting som skjermkort. (eller de er integrert på hovedkortet uansett, ellr bruker en formfactor på tilkoblingen mellom HK og GFX kort som gjør at du ikke akkurat kan gå i butikken og kjøpe noe..

CPU er jeg mer i tvil om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...