XyruZ Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Jeg holdt på med pcen, og plutselig skrudde den seg rett av (!) og da jeg prøvde å skru den på igjen så gikk det ikke.. hva kan ha skjedd ?? Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Kommer vel an på hva du holdt på med det?! Jeg knerta den originale Chieftec strømforsyninga mi i går. Kortsluttning mellom pluss og minus på et vifteuttak. Kjedelige greier.. Jobb aldri inni pcen mens maskina står på. Et lurt tips liksom... Anyway! Det kan være lurt å søke litt i forumet angående problemet ditt. Har lest noen liknende poster før. Prøv å resette biosen. Dra ut alle komponenter å prøv og start da. Hvis ikke, se om du får tak i ei gammel strøm forsyning og se om den virker. Trenger ikke være store greiene. Jeg kjørte maskinen min med en psu på 200w som nødløsning til jeg fikk kjøpt ny psu i dag. :smile: Lenke til kommentar
XyruZ Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Joa, jeg holdt på å mekka inni mens den stod på, og jeg tok en gammel på 250W.. må nok kjøpe meg en ny i morgen eller.no :sad: .. har resetta BIOS og og prøvd den på en annen pc men det funka ikke... Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 17:35, XyruZ skrev:Jeg holdt på med pcen, og plutselig skrudde den seg rett av (!) og da jeg prøvde å skru den på igjen så gikk det ikke.. hva kan ha skjedd ?? Det kan være bare en real kræsj. Prøv å dra ut strømledningen noen minnutter, slik at hovedkortet mister standby-spenningen. Funker ikke det kan du ta ut strømforsyningen og kortslutte den grønne ledningen (Power On) med en av de sorte (jord) på strøm kontakten for hovedkortet.(Husk å koble fra alle strømkontaktene inne i pcen før du prøver dette). Hvis vifta ikke starter er strømforsyningen gåen. Ellers kan du jo prøve en annen strømforsyning. Starter ikke PCen da kan du prøve å resette Biosen. Ellers er hovedkortet sterkt mistenkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå