Gå til innhold

Ødelagt strømforsyning ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer vel an på hva du holdt på med det?!

Jeg knerta den originale Chieftec strømforsyninga mi i går. Kortsluttning mellom pluss og minus på et vifteuttak. Kjedelige greier.. Jobb aldri inni pcen mens maskina står på. Et lurt tips liksom...

Anyway! Det kan være lurt å søke litt i forumet angående problemet ditt. Har lest noen liknende poster før. Prøv å resette biosen. Dra ut alle komponenter å prøv og start da. Hvis ikke, se om du får tak i ei gammel strøm forsyning og se om den virker.

Trenger ikke være store greiene. Jeg kjørte maskinen min med en psu på 200w som nødløsning til jeg fikk kjøpt ny psu i dag. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-15 17:35, XyruZ skrev:

Jeg holdt på med pcen, og plutselig skrudde den seg rett av (!) og da jeg prøvde å skru den på igjen så gikk det ikke.. hva kan ha skjedd ??

Det kan være bare en real kræsj. Prøv å dra ut strømledningen noen minnutter, slik at hovedkortet mister standby-spenningen.

Funker ikke det kan du ta ut strømforsyningen og kortslutte den grønne ledningen (Power On) med en av de sorte (jord) på strøm kontakten for hovedkortet.(Husk å koble fra alle strømkontaktene inne i pcen før du prøver dette). Hvis vifta ikke starter er strømforsyningen gåen.

Ellers kan du jo prøve en annen strømforsyning. Starter ikke PCen da kan du prøve å resette Biosen. Ellers er hovedkortet sterkt mistenkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...