Gå til innhold

Spørsmål om HP pavilion zd8256 - cpu'en..

Sevenord

Anbefalte innlegg

Fadern har fått et godt tilbud på kjøp av en slik pc gjennom jobben, og det jeg lurer på er da: Jeg ser den har følgende cpu: Intel Pentium 4 640, Intel speedstep tec, 3.2ghz, 800mhz bus etcetc.

Altså, dette er jo da IKKE en Mobile cpu. Vil det bety at den bråker en del? Eller stiller den seg ned når den blir brukt til email, surfing, etc, slik som fadern blir å bruke den til? Ellers, hvordan tror dere batterilevetiden på den blir?

Kanskje noen av dere har erfaringer med en slik pc som dere vil dele?

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd pcen i en butikk, og den virket faktisk stille, var der i et kvarter, og hørte ikke vifta begynne å gå, men så stod den urørt og. Så fort du belaster den vil den nok bli sabla varm og støyende :p

Og batteritiden blir garantert ikke noe å skryte av...

Har de en avtale med Fujitsu Siemens kan du kanskje se etter en M3438 eller M4438? :p

Lenke til kommentar

Hm.. Men da blir det som jeg sa til han da, at han bør absolutt gå for en Pentium Mobile cpu. Han kommer nok neppe til å belaste den noe spesielt, men man vet jo aldri.. Er jo kjekt å kunne se på film via den, etc, uten at den kutter etter halve filmen pga batteriet, eller støyer slik at man ikke hører lyden...

Lenke til kommentar

zd8000-serien er en desktop replacement. Batteritiden er på ca. halvannen time, og ja, siden det er en desktop prosessor så vil viftene gå litt mer på den enn på en maskin med Pentium-M.

Lydnivået etter miljøspecs på den serien er ganske høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...