hunters Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Etter hvert har det gått opp et lite lys for meg :!: CS er jo en Mod til HL sant... Går det an å lage et helt annet spill basert på f.eks Battlefield 2 motoren? Har hver motor et eget script språk? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Battlefield 2 bruker Python vet jeg, Half-Life har ingen scripte språk, koden må skrives i C++ Unreal bruker et scriptspråk kalt UnrealScript, som minner om java. Noen motorer kan du bruke, f.eks. Source og Unreal (så lenge du ikke har tenkt til å tjene penger, for da koster det deg rundt 2 mill dollar) i disse kan du lage total conversions, eller bare moder. Lenke til kommentar
hunters Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Battlefield 2 bruker Python vet jeg, Half-Life har ingen scripte språk, koden må skrives i C++Unreal bruker et scriptspråk kalt UnrealScript, som minner om java. Noen motorer kan du bruke, f.eks. Source og Unreal (så lenge du ikke har tenkt til å tjene penger, for da koster det deg rundt 2 mill dollar) i disse kan du lage total conversions, eller bare moder. 2mill dollar... auch :!: Lenke til kommentar
hunters Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Då er vi kommet så langt.... Men når jeg vil bruke motoren i f.eks C++, er det DLL filer jeg ligger til i references eller hvordan gjør jeg det i praksis? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvis du vil lage en mod til HL2 kan det være en idé å titte på Source dokumentasjonen. Du finner en wiki her som tar for seg de forskjellige delene av motoren. Du finner en del linker her som kan være nyttige, noe Microsofts Coding4fun også kan være... Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Half-Life har ingen scripte språk, koden må skrives i C++ Ikke helt riktig Hvis du installerer AMX / AMXX mod vil du ha muligheten til å lage plugins til dette igjen.. her programmeres i skriptespråket Pawn (tidligere Small C) Warcraft3mod & Superheromod til cs er laget i dette. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Battlefield 2 bruker Python vet jeg, Half-Life har ingen scripte språk, koden må skrives i C++Unreal bruker et scriptspråk kalt UnrealScript, som minner om java. Noen motorer kan du bruke, f.eks. Source og Unreal (så lenge du ikke har tenkt til å tjene penger, for da koster det deg rundt 2 mill dollar) i disse kan du lage total conversions, eller bare moder. 2mill dollar... auch :!: Ja, da burde du ha rimlig gode grunner for at spillet ditt blir en stooor sukkse, før du begynner å ta betalt for det Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 quake 2 (hl1 og cs) motoren er jo ute på ID sin side og den kan du bruke fritt så lenge du legger ut koden til spillet og ikke tar penger for det. jeg mener å huske at quake 3 motoren skal (eller er ) lagt ut under samme lisensen Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 quake 2 (hl1 og cs) motoren er jo ute på ID sin side og den kan du bruke fritt så lenge du legger ut koden til spillet og ikke tar penger for det.jeg mener å huske at quake 3 motoren skal (eller er ) lagt ut under samme lisensen Er den ikke GPL-et, da? I så fall kan du ta penger for det. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Q3 koden er lagt ut under gpl, og du kan laste den ned her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå