Gå til innhold

Hvordan utnytter jeg grafikk motoren i spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Battlefield 2 bruker Python vet jeg, Half-Life har ingen scripte språk, koden må skrives i C++

Unreal bruker et scriptspråk kalt UnrealScript, som minner om java.

Noen motorer kan du bruke, f.eks. Source og Unreal (så lenge du ikke har tenkt til å tjene penger, for da koster det deg rundt 2 mill dollar) i disse kan du lage total conversions, eller bare moder.

Lenke til kommentar
Battlefield 2 bruker Python vet jeg, Half-Life har ingen scripte språk, koden må skrives i C++

Noen motorer kan du bruke, f.eks. Source og Unreal (så lenge du ikke har tenkt til å tjene penger, for da koster det deg rundt 2 mill dollar) i disse kan du lage total conversions, eller bare moder.

2mill dollar... auch :!:

Lenke til kommentar
Half-Life har ingen scripte språk, koden må skrives i C++

Ikke helt riktig

Hvis du installerer AMX / AMXX mod vil du ha muligheten til å lage plugins til dette igjen.. her programmeres i skriptespråket Pawn (tidligere Small C)

Warcraft3mod & Superheromod til cs er laget i dette.

Lenke til kommentar

2mill dollar... auch :!:

Ja, da burde du ha rimlig gode grunner for at spillet ditt blir en stooor sukkse, før du begynner å ta betalt for det :p

Lenke til kommentar
quake 2 (hl1 og cs) motoren er jo ute på ID sin side og den kan du bruke fritt så lenge du legger ut koden til spillet og ikke tar penger for det.

jeg mener å huske at quake 3 motoren skal (eller er :hmm: ) lagt ut under samme lisensen

Er den ikke GPL-et, da? I så fall kan du ta penger for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...