Gå til innhold

Ny pc til en kameraten min.

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Hei, han lurte om hva komponenter som er best.

Han skal bytte Pappas sin pc, han har fra før: Cd-brenner, DVD, HDD 12gb (kjøpe ny senere 2nd), Compaq kabinett. Han vil bruke maks 2400,-.

Jeg hadde 1 løsning til ham, nemlig et nForce f.eks MSI K7N420, men kan ta vekk I/O plate, jeg er usikre om skruene passer til den og pci kortene.

Kompontene:

MSI nForce 420

2x 128mb DDR

Coolermaster kjøler maks 1,2ghz

AMD 1,2ghz alt klart, slik at han kan bytte resten senere. Han har fra før skjermkort S3 Savage4 PRO, jeg sa den er for dårlig til forhold spilling. GeForce2 kan han bruke en liten stund og er ikke kresen på nyeste spillene. så han kan kjøpe GeForce4 Ti4200 64mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp 1x256MB DDR. Greit med færrest mulig brikker.

Tvilsomt om du kan bruke Compaq kabinettet. Disse er ofte spesial tilpasset. Sjekk om det er et skikkelig ATX kabinett. Det blir ikke lett å få til en bra pc med det budsjettet der. Hva med en XP1800? Den er jo nesten gratis i disse dager.

Lenke til kommentar

satt nettopp sammen en pc med msi n-force kortet. ble veldig overrasket over ytelsen i forhold til pris. kjøp 2x 128mb ram, siden n-force utnytter det bedre. det innebygde skjermkortet duger helt fint til de fleste spill enn så lenge. vil anta at kabinettet passer, men husk at hk-et har innebygd nettverkskort. så plata må ha slikt hull. hvis ikke bruk dremel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...