sanyar Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 PCen slår seg av når jeg er kommet inn i windows, eller den gjør det under oppstarten. Helt uten videre. Jeg byttet nettopp hovedkort, ettersom jeg fikk høre at det antakelig var det som var ødelagt (pcen ville ikke en gang vise noe på skjermen da jeg forsøkte å slå den på tidligere). Satte den nettopp i gang med nytt hovedkort - alt plugga inn og i orden. Den startet da i det minste som vanlig, men altså fant jeg ut at den slo seg av uten videre. DVD-ROM'en lager sånne restart-lyder (små hakkelyder) når den starter, ca 2-3 ganger. Før jeg byttet hovedkortet, kom disse lydene hele tiden helt til jeg kuttet strømmen. Er det kanskje PSU'en som har ødelagt hovedkortet til å begynne med? Jeg tør ikke slå den på igjen nå. Men det er utrolig kjedelig å kjøpe en og en komponent for å se om det er det som fikser pcen; det blir dyrt i lengden og da kan jeg like gjerne kjøpe ny pc. Jeg har: AMD 64 3000, 754-socket. MSI K8N Neo platinum edition 256gb (kjøpte det samme jeg hadde før) 2x512 corsair pc3200 ram, 2-2-2-5. Gainward GeForce 6800GT 256mb Creative Audigy 24bit lydkort Standard nettverkskort 350W Antec psu (fulgte med slk3700 silent-kabinettet deres eller hva det het. Etter testene jeg leste skulle disse silent-psu'ene være solide). Håper på snarlig hjelp! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 PSUen er for svak og muligens skadet. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 PSUen er for svak og muligens skadet. For svak er den ikke, men skadet - kanskje. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 PSUen er for svak og muligens skadet. For svak er den ikke, men skadet - kanskje. 350W er for lite, men selvsagt så finnes det gode psuer på 350W og dårlige psuer på 350W. Men 350W er for lite uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå