stout Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Har forsøkt å følge malen til en viss grad, regner med at infoen under bør være nok. Spør gjerne om jeg har utelatt noe viktig. Prøvde å finne noe jeg likte i prisguiden, men utvalget var ganske lite IMO. Minnebrikke: Minst 1GB (Mulig en liten harddisk passer mine behov bedre. Blir lite løping o.l. iallfall). Spilleren bør kunne fungere som en minnepinne/ekstern harddisk også, uten teite begrensninger. Utmerket Linux-kompatibilitet er et must. Funksjoner: --------------- Lydutganger: Holder med 3,5mm stereo jack eller hva det heter. Vanlig hodetelefonutgang. Opptak: Ikke nødvendig. Radio: Ikke nødvendig. Formater: MP3. Bør i tillegg ta OggVorbis (Musepack og FLAC hadde også vært fint. WMA interesserer meg ikke). Display: Ja (Farger er ikke et must, men spilleren bør ikke være fra 2002 heller). Equalizer: Tja. Driverløs: Ja. Support: Iallfall fint om det foreligger planer om å utvide software/firmware til å kunne takle de filformatene jeg har nevnt. Sortering: Jo bedre, jo bedre. (Litt lite opplyst på dette området) Strøm/batteri: Ok batterilevetid, lademuligheter. Trenger ikke adapter. Design: Bør være forholdsvis liten, og ikke så stygg at den skremmer bestemødre. Minnekort: Ingen preferanser. Prisklasse: Under 2200,- Programvare: Trengs ikke. Grensesnitt: USB 2.0 (eventuelt FireWire) Håper jeg ikke er for optimistisk med tanke på prisen. På forhånd takk for forslag! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Tror jeg anbefale Creative Zen Micro. Men denne er jo ikke driver løs... Eller hvis 1 gig holder så kanskje denne? Denne er driver løs... Endret 23. september 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hva med denne fra Samsung? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=28190 Men ikke allverdens med batteritid... Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Creative og Ipod er jo gode produsenter... Blir så og si en smaks sak,det er jo så splitta meninger om hvem som er best Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Men ingen av de er driverløs og de støtter heller ikke Ogg. Lenke til kommentar
stout Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Har tittet litt rundt, og har foreløpig landet på iAudio 5 2GB. Synd den er så dyr! Prisen på iRiver er enda drøyere, og den spilleren fra Samsung var litt dyr i forhold til kapasiteten. Nano Plus er UMS-kompatibel, men spiller ikke OGG, og er begrenset til 1GB. Dyrt å være kravstor Lenke til kommentar
stout Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Kom over et knalltilbud på mp3mate.se: iAudio 5 2GB for SEK 2497,- (plus frakt 50,-) Et par KOSS "The Plug" medfølger også, men regner med å gå til anskaffelse av Shure E2c. E3c er også et mulig valg om iAudio 5 klarer å drive dem effektivt (26ohm, 10 mer enn standardpluggene), og lydkvaliteten sett i lyset av spillerens kapasitet er verdt de ekstra pengene. Så til spørsmålene. Noen som har erfaring med mp3mate.se? Virker seriøst nok ut fra en del svenske diskusjonsgrupper, men har ikke fått svar angående forsendelser til Norge og om frakten blir høyere. Noen som kan kommentere på E2c/E3c i forhold til iAudio 5? Spesifikasjonene til spilleren sier 2x13mW ved 16ohm. Andre forslag eller nyttige kommentarer? Har forresten forkastet ønsket om FLAC-støtte, men iAudio X5 hadde nok vært spilleren om det var viktig. EDIT: mp3mate sender ikke til Norge lenger. Endret 27. september 2005 av fretex Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du får noe kraftigere utgang på iAUDIO X5 (20 mW + 20 mW (16 ohm øreplugger)). 20GB koster ikke så mye mer enn 2GB iAUDIO 5. Men uansett hvem du velger er du sikret meget god lyd. Kan desverre ikke kommentere hvordan de vil drive pluggene du vurderer. Lykke til med valget ! Mvh Einar www.vostok.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå