Yankes Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har laget et brukerscript med en MySQL database. informasjon blir lagt til på denne måten: $legger_inn_info = @mysql_query("INSERT INTO brukere (brukernavn, passord, navn, epost) VALUES ('$brukernavn', '$passord', '$navn', '$epost')"); //Hvis det ikke gikk å legge inn info så printer ut en feilmelding if(@mysql_affected_rows($legger_inn_info) == "0") Så er det sånn at når man skal bestille plassnummer så sjekker scriptet om brukernavnet eksistrerer og er registrert i tabellen "brukere". Informasjonen til plass registreringen blir send til en tabell kalt "plasser" og der legges plassnummer og brukernavn til. Og i plassreservasjons scriptet sjekker scriptet om brukernavnet eksisterer i tabellen "brukere" og hvis det gjør det så skal scriptet legge til plassnummeret og brukernavnet i tabellen "plasser", men jeg får opp melding om at brukernavnet ikke finnes $sjekker_brukernavn = @mysql_query("SELECT brukernavn FROM brukere WHERE brukernavn='$_POST[brukernavn]'"); if(@mysql_num_rows($sjekker_brukernavn) == 0) { $sjekker_plass = @mysql_query("SELECT plassnummer FROM plasser WHERE plassnummer='$_POST[plassnummer]'"); if(@mysql_num_rows($sjekker_plass) == 0) { $legger_inn_info = @mysql_query("INSERT INTO plasser (plassnummer, brukernavn) VALUES ('$plassnummer', '$brukernavn')"); if(@mysql_affected_rows($legger_inn_info) == "0") { print("<br><br><br><center><b>Du er nå registrert!</center></b><br>"); } else { print("<br><br><br><center><b>Det skjedde en feil i registreringen! Vennligst gå tilbake og prøv på nytt!</center></b><br>"); } else { print("<br><br><br><center><b>Plassnummeret er allerede opptatt!</center></b><br>"); } } else { print("<br><br><br><center><b>Brukernavnet finnes ikke i databasen</center></b><br>"); } Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Ettersom jeg kan se, så har du en feil i if setningen din... if(@mysql_num_rows($sjekker_brukernavn) == 0) Vil jo utføre det som står i blokken dersom brukernavnet ikke finnes, altså dersom brukernavnet finnes i databasen, kjøres else blokken; print("<br><br><br><center><b>Brukernavnet finnes ikke i databasen</center></b><br>"); Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Aha, det tenkte jeg ikke over, men hva blir det der da? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Du kan bare endre den til det motsatte != (ulik) EDIT : eller lik 1, == 1 Endret 23. september 2005 av kakkle Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Takk, det funka fint med "!" Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 OT: Syns scriptet så veldig likt ut i forhold til dette: http://enilsen.klatreklubb.com/webarkiv/fullstendig.php Er ikke noe galt å bruke ferdig lagd script, men det er galt å si at dere har laget det. Skytmeg hvis jeg tar feil angående scriptet! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) OT: Syns scriptet så veldig likt ut i forhold til dette: http://enilsen.klatreklubb.com/webarkiv/fullstendig.php Er ikke noe galt å bruke ferdig lagd script, men det er galt å si at dere har laget det. Skytmeg hvis jeg tar feil angående scriptet! OT: Er nok det samme ja, bare med andre setninger på errorene. YaNkEs: PÅ dette forumet gir man aldri ut noe for å være sitt eget om det ikke er ens eget. Man blir som regel skutt og drept av en eller annen smarting som tilfeldigvis har sett det samme før OnTopic: Orker ikke se gjennom scriptet nå, er forkjøla og stikker rett og slett til senga.. Natta :/ Endret 23. september 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Det er helt sant, jeg har tatt det derfra, men jeg har lagt til masse, fjernet noe og endra på mye. Derfor jeg sa: "Jeg har laget et script". Beklager hvis dette var veldig galt gjort! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Ikke for å skape en folkeavstemning eller noe, men jeg personlig gir beng i hvor det kommer fra eller om du har laget det selv eller ikke. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Ikke for å skape en folkeavstemning eller noe, men jeg personlig gir beng i hvor det kommer fra eller om du har laget det selv eller ikke. Greit nok, men man sier ikke at man har laget noe når man ikke har det. Topic Fortsetter! Endret 24. september 2005 av ThaMezzy Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Greit, jeg bøyer meg i støvet og skal skjerpe meg heretter. Men jeg fikk da svar på det jeg spurte etter så... takk kakkle, jeg fikk det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå