Gå til innhold

Koble Nintendo 64 til projektor?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg har en Nintendo 64 som jeg faktisk bruker en gang i blandt fortsatt. :p Den bruker jeg på en gammel tv så den er tilkoblet med en slik antenneplugg. Den orginale kabelen har jeg rotet bort.

Fikk lyst til å koble den til projektoren min, så det jeg lurer på er hvilken kabel skal jeg kjøpe da? Og hvor får jeg kjøpt en slik kabel?

På bildet under ser dere inngangene på baksiden av projektoren. Har også en dvdspiller her jeg kan koble gjennom.

post-188-1127480968_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk en SCART-kabel, hvis du kan finne. Er usikker på om det eksisterer komponentkabler tilgjengelig for N64, men hvis ikke du finner en slik RGB-løsning, tror jeg SCART er en enkel og rimelig vei.

Fås vel kjøpt over internett på en rekke steder (uten at jeg har sjekket dette) - eller i mer velassorterte spillbutikker. Jeg kjøpte min på Spider-Man i Oslo, så det kan kanskje være et sted å begynne. Hva med å ringe og høre litt rundt?

Lenke til kommentar

Den vil jo duge men lyden vil jo komme fra prosjektoren nå, såfremst ikke det du har planlagt går vel det bra. (såfremst den har høyttaler)

Om ikke må du kjøpe med rgb så du får kobla til der du skal kjøre lyd ut fra, men det er jo "stantardkabelen" som fulgte med, pluss et scarthode.

Hvilken prosjektor er det forresten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det er en Panasonic PT-AE700.

Men hvis jeg kjøper en scart kabel og kobler den til dvd spilleren, da er det vel bare å koble høytalerene til dvd spilleren?

Lenke til kommentar
Det er en Panasonic PT-AE700.

Men hvis jeg kjøper en scart kabel og kobler den til dvd spilleren, da er det vel bare å koble høytalerene til dvd spilleren?

Skulle tro det ja. Hvis du kobler Nintendoen via dvd-spilleren er det bare å koble høytalerne til dvd-spillern og prosjektoren til dvd-spilleren. Det er jo vært et forsøk tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ledningen (til bilde og lyd) som er til Gamecube passer i N64 og, så vil tro alle ledninger som passer til GC passer til N64 og =)

Ok, det var godt å høre. Får se om jeg finner en som passer da.

Takk for svar folkens! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...