Gå til innhold

Hovedkort til socket 478, ATX, SDRAM

celestine

Anbefalte innlegg

Helleu!

Jeg fikk nylig en pc med en P4 Northwood 2,0GHz cpu. Problemet er at hovedkortet er beyond ustabilt, og jeg er på utkikk etter en erstatning med formfaktor ATX. Det som gjøre saken vanskelig, er at jeg gjerne vil benytte mine gode gamle SDRAM brikker, da jeg har over 2GB tilgjengelig. Kontoen min tillater dessverre ikke innkjøp av DDR-minne foreløbig.

Å få tak i et slikt hovedkort er jammen vanskeligere sagt enn gjort :hmm: Er i grunn ikke så nøye på hvilket kort det er, så lenge det er stabilt. Noen som har noen tips om hvor man kan få tak i dette? Har pløyd gjennom bruktmarkedet her på forumet, og også andre bruktmarked, men finner ikke noe som passer.

Det beste er selvfølgelig om noen av dere har et slikt kort til overs :whistle:

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :)

Har fulgt med på demovarene både hos Komplett og Datakjeden, men har lite håp om å finne noe der. Har sendt mail til Komplett for å høre om det er noe de kan skaffe, eller om det er sannsynlig at det kommer demovare som passer, men fikk svar om at det er heller lite sannsynlig. Doh! :hrm:

Ebay har jeg derimot ikke tenkt på.

Problemet med å søke etter hoverkort som tar SDRAM er jo at DDR-minne heter DDR SDRAM, ergo masse "false positives" som resultat. Søk a la "motherboard sdram -ddr" funker også dårlig. Oh well.

Lenke til kommentar
Problemet med å søke etter hoverkort som tar SDRAM er jo at DDR-minne heter DDR SDRAM, ergo masse "false positives" som resultat. Søk a la "motherboard sdram -ddr" funker også dårlig. Oh well.

Tips: søk med 'pc133', er vel det du har (edit: altså ikke pc100)?

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...