celestine Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Helleu! Jeg fikk nylig en pc med en P4 Northwood 2,0GHz cpu. Problemet er at hovedkortet er beyond ustabilt, og jeg er på utkikk etter en erstatning med formfaktor ATX. Det som gjøre saken vanskelig, er at jeg gjerne vil benytte mine gode gamle SDRAM brikker, da jeg har over 2GB tilgjengelig. Kontoen min tillater dessverre ikke innkjøp av DDR-minne foreløbig. Å få tak i et slikt hovedkort er jammen vanskeligere sagt enn gjort Er i grunn ikke så nøye på hvilket kort det er, så lenge det er stabilt. Noen som har noen tips om hvor man kan få tak i dette? Har pløyd gjennom bruktmarkedet her på forumet, og også andre bruktmarked, men finner ikke noe som passer. Det beste er selvfølgelig om noen av dere har et slikt kort til overs Anyone? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei, og velkommen i forumet Det er ikke sånt jeg har liggende dessverre, men tipser om etpar kort å se etter som det ble solgt endel av (kanskje pappa'n har noe i rotekassa ): MSI 845 Pro2 Asus P4B-E (+ p4b). Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Følg litt med på demo varer hos Komplett. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Følg litt med på demo varer hos Komplett. ...og PSdata De har iblant noe på lagersalg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 http://computers.search.ebay.com/SDRAM_Mot...gZ1QQsofocusZbs Lenke til kommentar
celestine Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Takker for svar Har fulgt med på demovarene både hos Komplett og Datakjeden, men har lite håp om å finne noe der. Har sendt mail til Komplett for å høre om det er noe de kan skaffe, eller om det er sannsynlig at det kommer demovare som passer, men fikk svar om at det er heller lite sannsynlig. Doh! Ebay har jeg derimot ikke tenkt på. Problemet med å søke etter hoverkort som tar SDRAM er jo at DDR-minne heter DDR SDRAM, ergo masse "false positives" som resultat. Søk a la "motherboard sdram -ddr" funker også dårlig. Oh well. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Problemet med å søke etter hoverkort som tar SDRAM er jo at DDR-minne heter DDR SDRAM, ergo masse "false positives" som resultat. Søk a la "motherboard sdram -ddr" funker også dårlig. Oh well. Tips: søk med 'pc133', er vel det du har (edit: altså ikke pc100)? Endret 24. september 2005 av Zink Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Er vel ikke lov å selge her i "huset" men har et P4 kort(nytt) som tar begge deler, altså både SD- og DDR ram som jeg skal kvitte meg med snart.... http://www.baber.com/baber/411/asus_p4s533-mx.htm Så følg etter annonser på bruktmarked.no på neste uka... Endret 24. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå