Gå til innhold

Brudd på treordsregel

Anbefalte innlegg

Fy flate nå er jeg sur

Hvorfor i all verden klager dere på treordsregel og sier at tråden kan bli stengt pga skrivefeil fordi trådstarter har delt opp ett ord som iht norsk rettskriving ikke skal deles opp? Og det er bare ett eksempel av mange.

Ser jo i nesten alle poster at dere klager på temafeltet, kommer alltid en moddis og gjør det. Det forpester jo hele forumet når det hadde tatt like lang tid å rette opp tittel og sende en pm om hendelsen til trådstarter. Jeg er så utrolig lei av å se i 70% av postene at det er brudd på den idiotiske treordsregelen. Flesteparten av svarene her på tråder består jo av "nå har du brutt treordsregelen"

Jippiii så hjelpsomt :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

finnes ørten eksempler på dette her og jeg er bare irretert på at de spammer vilt rundt på forumet pga dette her.

ett eksempel er jo "bytte topp pakning" kjipt for trådstarter at han bomma litt på rettskrivingen kan man jo si, men man trenger ikke gi advarsel fordi han skrev toppakning feil. :/

Greia er vel at jeg er litt lei av å lese samme advarselen i alle poster jeg er innom, en pm hadde vel gjort samme nytten og hadde samtidig spart meg for litt scrolling og lesing

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Man skulle tro at når moderatorer gjentar dette så ofte, så ville folk forstå poenget. Dessverre er det ikke nok folk som klarer å lære dette.

Ikke klag på moderatorene! Treordsregelen er der for å gjøre dette forumet lettere å finne frem i. Det er dumme/late brukere som skaper problemet.

Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 23/09/2005 : 13:02)
Starter med å flytte denne til rett forum jeg. :)

hehe takk, bommet vist der

men svaret jeg skulel poste før jeg fikk feilmelding

joa, men send meldingene på pm da så jeg slipper å lese samme innlegget i alle poster, eller en mulighet for å skjule dem eller noe. Er skit lei at det står det i alle tråder

Men nå lar jeg denne tråden ligge død så får jeg håpe det blir endringer. Hvis ikke er det uansett ikke vits i å diskutere dette

Lenke til kommentar

ett eksempel er jo "bytte topp pakning" kjipt for trådstarter at han bomma litt på rettskrivingen kan man jo si, men man trenger ikke gi advarsel fordi han skrev toppakning feil. :/

Her burde vedkommende skrevet "Bytte toppakning på Volvo 242, 1.6L". Bytte toppakning gir brukeren for lite info til å vite om det er noe interessant i posten eller ikke.

Edit: Hvis trådstarter ikke GIDDER å lese innleggene i sin egen tråd får han heller la være å starte den. Bruk PM til mod istedet!

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

QUOTE (Erik-Tor @ 23/09/2005 : 14:10)
Noe som hadde gjort forumet bedre, er at kun moderatorene kommenterer feil emnefelt etc.. Det er altfor mange normale brukere som kommer med små kommentarer om dette. Hvis emnefeltet i en tråd irriterer deg: IKKE LES DEN!

Kan bli ganske plagsomt når det står 3-4 poster på rad der skrivefeil blir kommentert,

ta det over PM eller overlat det til mod!

Lenke til kommentar

en ting jeg ikkje skjønner, er at hvorfor kan ikkje moderatorene endre emnetittel hvi det er for gale? det tar jo ikkje så mye lengre tid å gjøre det, enn å kopiere den teksten der det står:

Brudd på treordsregelen... ...Bruke EDIT knappen... osv.

det synest eg er litt rart. spesielt for ferske brukere som har 20 innlegg ol.

Lenke til kommentar

QUOTE (vegis @ 23/09/2005 : 14:54)
en ting jeg ikkje skjønner, er at hvorfor kan ikkje moderatorene endre emnetittel hvi det er for gale? det tar jo ikkje så mye lengre tid å gjøre det, enn å kopiere den teksten der det står:

Fordi moderatorene er ikke mora di. De har ikke i nærheten av nok mannekraft til å endre alle dårlige topics som blir opprettet her på forumet, så ved å tvinge trådstarter til å endre selv vil han da forhåpentligvis lære og gjøre bedre neste gang. Ved å legge beskjed i tråden vil også andre nybegynnere se meldingen og kanskje dermed forhindre at de også lager en dårlig topic.

Jeg er litt usikker på hva du klager over forresten Admin'c, er det at så mange brukere poster "dårlig topic" som eneste svar i tråder hvor det er dårlig topic? Isåfall så er moderatorene allerede enige med deg. Det er en grunn til at forumet har Rapporter-funksjonen. Denne *skal* brukes istedenfor å poste reply i tråden. Kanskje moderatorer rett og slett bare burde begynne å slå hardere ned på folk som poster "dårlig topic" i tråden?

Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 23/09/2005 : 14:00)
QUOTE (vegis @ 23/09/2005 : 14:54)

Fordi moderatorene er ikke mora di. De har ikke i nærheten av nok mannekraft til å endre alle dårlige topics som blir opprettet her på forumet, så ved å tvinge trådstarter til å endre selv vil han da forhåpentligvis lære og gjøre bedre neste gang. Ved å legge beskjed i tråden vil også andre nybegynnere se meldingen og kanskje dermed forhindre at de også lager en dårlig topic.

Jeg er litt usikker på hva du klager over forresten Admin'c, er det at så mange brukere poster "dårlig topic" som eneste svar i tråder hvor det er dårlig topic? Isåfall så er moderatorene allerede enige med deg. Det er en grunn til at forumet har Rapporter-funksjonen. Denne *skal* brukes istedenfor å poste reply i tråden. Kanskje moderatorer rett og slett bare burde begynne å slå hardere ned på folk som poster "dårlig topic" i tråden?

Synest de at slike meldinger som Moderatorene skriver, kan skrives privat kun til Trådstarter, slik at det ikkje ligger som "svar" i tråden.

Og det du mener med at

Ved å legge beskjed i tråden vil også andre nybegynnere se meldingen og kanskje dermed forhindre at de også lager en dårlig topic.

eller det eg har erfart og forstått, så er alle pliktig til å lese retningslinjene, har selv lest dei en del ganger.

Lenke til kommentar

Da kan jo jeg, som brukermoderator i Spill-delen av forumet komme med noen innspill.

3-ordsregelen og emnetittel-regelen er der av en grunn. Hvis vi ikke ahdde hatt denne ville forumet fått alt for mange dårlige emnetittler. Dette ville ført til at forumet hadde blitt rotete, videre ville søkefunksjonen blitt totalt unødvendig, da du ikke ville finne noe som helst når du søkte i tittel. Per idag synes jeg at søk etter poster kun i tittel fungerer tålelig bra, dette fordi folk for det meste poster skikkelige emnetittler.

Videre må noen passe på at disse reglene blir overholdt. Dersom vi moderatorer og brukermoderatorer lar poster som bryter med reglene leve, vil dette føre til at andre brukere tror at det er greit med dårlige emnetittler, eller emnetittler på 2 og mindre ord. Dette vil vi jo ikke. Vi kunne kanskje ha redigert emnetittelen for dem, men da ville jo ikke de respektive brukerne lære noe til neste gang de skulle opprette en tråd.

Det er derfor vi gjør det slik vi gjør det i dag. Hvis en bruker oppretter en tråd, med en dårlig emnetittel vil dette få konsekvenser gjennom at tråden kan bli stengt. Da lærer denne brukeren at han/hun skal passe på dette neste gang han/hun oppretter en tråd.

Når det kommer til dette med å gi advarsel til brukere som poster dårlige emnetittler må jeg få spørre hva du mener. Dersom du snakker om at brukere får advarselsøkning på 10% eller noe lignende er dette noe jeg hvertfall ikke gjør. Dersom du mener at de får en beskjed/advarsel/notis i posten om at det er en dårlig emnetittel, er dette da helt naturlig.

Blib har dessuten helt rett. Brukere som lager et innlegg i en slik tråd, der de bare bemerker at emnetittel er dårlig, kan slutte med dette. For det første har vi en egen funksjon til nettopp dette. Denne funksjonen heter report, og kan brukes til nettopp det å raportere tråder med dårlig emnetittel. For det andre er slike innlegg kun ment til å skaffe seg den ekstra post-counten, noe som igrunnen virker snodig på meg, men kanskje noen trenger mange poster. Hva vet vel jeg.

Sist, men ikke minst, de late brukerne må skjerpe seg. Det er faktisk de som starter trådene som bryter med reglene, ikke vi moderatorer. Dersom disse brukerne faktisk ahdde giddet å bruke et par ekstra sekund på å tenke ut en litt mer gjennomført emnetittel enn de gjør hadde jo ikke vi moderaotrer trengt å mase på de hele tiden.

Med dette håper jeg at jeg har overbevist trådstarter og dere andre om at systemet vi har nå er velfungernde. Jeg er overbevist om at vi ikke trenger noen forandring innen behandling av emnetitler.

Snorre :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...