ssswopp Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 hei.. skal kjøpe en sub med 200w av en kompis og sette den på datan( det blir noe annet en de dårlige standardhøytalere det..).. men så jeg trenger en forsterker med som kan kjøre denne subben.. hva annbefaler dere?? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hmmm, første spørsmål er vel om den er MED 200w forsterker, eller om den er YTER 200w :!: "skal kjøpe en sub med 200w" EDIT: Om du skal ha en forsterker til en sub på 200w så trenger du ikke over 200w om du ikke har tenkt å sprenge den.. Om du skal ha f.eks en subforsterker så har de en på 120w rms her til 995kr.. (obs siden er ikke veldig firefox vennlig) Endret 23. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Hmmm, første spørsmål er vel om den er MED 200w forsterker, eller om den er YTER 200w :!:"skal kjøpe en sub med 200w" den yter tror jeg.. hva er forskjellen..?? trenger en forsterker som kan drive en subb med 200w.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Forskjellen er at en sub MED 200w vanligvis er MED forsterker på 200w.. Mens sub som YTER 200w.... etc... Ser sikkert forskjellen Sjekk editen min oppe.. Endret 23. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Forskjellen er at en sub MED 200w vanligvis er MED forsterker på 200w..Mens sub som YTER 200w.... etc... Ser sikkert forskjellen Sjekk editen min oppe.. ja, du tenker at med en subb som har er en subb med innebygd forsterker?? men kompisen min sa at jeg trengte en subb me 200w gjerne litt mer.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Trenger du en sub? Eller trenger du en forsterker til en sub? Du trenger IKKE en forsterker som yter mer enn en sub klarer... En sub som yter 200w blir drevet fullt ut av en forsterker på mindre enn 200w.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 drit i watt, det sier veldig lite om forsterkeren/sub´n. fortell oss heller hvilken sub du tenker på så kan vi gi deg tips til en hva du trenger for å drive den. det greieste er jo å bare kjøpe en sub med integrert forsterker da.. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Trenger du en sub?Eller trenger du en forsterker til en sub? Du trenger IKKE en forsterker som yter mer enn en sub klarer... En sub som yter 200w blir drevet fullt ut av en forsterker på mindre enn 200w.. skal kjøpe subb.. akkurat subben er ikke no viktig.. men jeg trenger en forsterker som kjører denne subben.. subben har ikke innebygd forsterker, så det må jeg skaffe meg.. Og jeg trenger tips til forsterker.. og hvor mye watt må det være?? vil helst ha en billig forsterker.. men jeg tror jeg kanskje kommer til å sette på 2 høytalere i tilleg på vher 90watt.. og alt dette skal settes på til data..( vis det er noe fakta som dere trenger å vite!?) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Si en max pris så kan jeg heller finne en, uten maxpris så er det ganske vanskelig.. Pluss si hva slags sub det er (merke/betegnelse) og hvor mye du skal betale for den så kan jeg også sjekke om det ikke er bedre å bare kjøpe f.eks en billig eltax.. Info er alltid lurt å gi når man spør Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Si en max pris så kan jeg heller finne en, uten maxpris så er det ganske vanskelig..Pluss si hva slags sub det er (merke/betegnelse) og hvor mye du skal betale for den så kan jeg også sjekke om det ikke er bedre å bare kjøpe f.eks en billig eltax.. Info er alltid lurt å gi når man spør aner ikke hva som er normalt for en sånn forsterker.. om det er 2000 eller 100.. har ikke peiling.. men vil ikke gi no mer en 800 egentlig.. betaler 400 for subben.. spiller det egentlig nå rolle hvordan merke det er da?? kan spøre han etterpå.. hvis du finner noe annet du heller vil annbefale så tar jeg gjerne imot tips oosv. med en stor takk... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Siden forsterkere koster en del mer enn 800kr så ville jeg heller sett på disse: link1 link2 link3 link4 Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Siden forsterkere koster en del mer enn 800kr så ville jeg heller sett på disse:link1 link2 link3 link4 ja, jeg har tenkt litt på den første der.. men hvor mye må jeg ut med for å få en bra forsterker til denne subbene og evt. de høytalerne..?? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Det vil ikke funke skikkelig med de høytt til annen sub da de er som oftest "tilpasset" med plugger osv.. En forsterker med noe som helst kvalitet må du nok betale ca 2000kr for.. Men om du er fornøyd med hva som helst så kan du alltids se på denne pakken: eltax Men garanterer deg at alle de settene jeg linker til har mer kvalitet på lyden og mer bass.. Endret 23. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 ja, jeg har tenkt litt på den første der.. men hvor mye må jeg ut med for å få en bra forsterker til denne subbene og evt. de høytalerne..?? disse har forsterker integrert så du trenger ingenting annet en det der. kjøp logitech z-2300 eller creative megaworks 250D llink ikke kjøp z-2200, den har en produksjonsfeil som mange har vært plaga med. (skurr i ene kanalen) ville også absolutt ha satset på en slik løsning. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 ok.. da stoler jeg på dere.. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 hvordan høytalere bør jeg kjøpe av disse da?? 1. 2. 3. det jeg ser etter en er med deilig bass.. en bass som funker bra på laft volum og høyt volum.. og ligger grom gjennom hele låta.. men høytalerne må jo seflølglig være bra de å.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 z-2300 definitivt. skal det brukes hovedsakelig til musikk kjøper du ikke surround ettersom musikk skal nytes i stereo. og z-2200 ryker av samme grunn som nevnt over. (z-2300 er den nye versjonen av z-2200) z-2300 gir deg mye grom lyd for lite penger, funker knall til film og spill også selv om det ikke er surround. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 kan anbefale z-2200. den har en veldig dyp bass å bra lyd i diskanten. fin til å høre på musikk, spille å film. har ikke hadd det problemet som er blitt sagt litt lenger opp i tråden. men z-2300 er sikkert bedre, siden det er en nyere versjon:) verdt hver eneste krone! Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 z-2200 lider av en produksjonsfeil som mange har hatt problemer med, etter et halvt år-år begynner det og oppstå skurr i ene kanalen.. fikk dette på mitt z-2200 anlegg og googlet litt å fant ut at jeg slettes ikke var alene. fikk jo tilbud om pengene tilbake eller z-2300 istedet siden z-2200 har gått ut av produksjon, så det var jo ikke så ille det. men bare for å spare seg bryet velger man jo den nyeste versjonen som er z-2300. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 ja, du burde gå får z-2300, tror du blir overrasket av lyden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå